ERC Cervelló

Identifiquen els militants d’Esquerra Cervelló per penjar estelades

Identificar, Policia Local, Cervelló
Moment en què la policia local identificava regidors d'Esquerra
El passat dimecres 22 de juny la policia local de Cervelló va agafar les dades i va identificar els regidors d’Esquerra i diversos militants per penjar estelades en els nostres fanals electorals.

Esquerra Republicana vam fer una convocatòria oberta per tal de convidar als veïns i veïnes de Cervelló a penjar estelades en els fanals cedits al partit durant les eleccions. El motiu d’aquesta acció era mostrar solidaritat amb els municipis que s’han vist obligats a retirar 104 estelades a causa de les denúncies que Societat Civil Catalana havia interposat a diverses Juntes Electorals.

L’activitat, però, es va veure suspesa quan la policia local es va presentar i ens va demanar retirar les estelades. Després de negar-nos a fer-ho, al·legant que teníem dret a usar els fanals que ens havien tocat per sorteig i que ni la policia ni el govern municipal podia entrar a valorar-ne el contingut penjat, l’autoritat va procedir a identificar els militants presents, tres d’ells regidors.

El portaveu d’Esquerra, Josep Ramon Mut, ha afirmat que “no és la primera vegada que ens passa, és intolerable que el govern municipal intenti intimidar els qui, pacíficament, fem campanya per la independència.” I ha posat l’exemple que "amb el cor de Ciutadans amb la bandera catalana, espanyola i europea això no passa”. Finalment ha recordat al govern municipal format pel PSC i Podemos que “si ells són els partits del diàleg i el referèndum haurien de començar a respectar la llibertat d’opinió i la llibertat d’expressió.