ERC Cervelló

El govern de Cervelló planteja obrir un magatzem de productes químics perillosos

Magatzem productes químics perillosos, Cervelló
Aquest mes de desembre vam descobrir que el PSC planteja obrir un magatzem de productes químics perillosos al terme municipal de Cervelló, concretament a una zona propera a la urbanització de Can Guitart. El govern fa mesos que hi treballa i ha demanat un informe a l’Àrea Metropolitana de Barcelona per tal de trobar el seu aval en el projecte i ja hi ha una empresa interessada.

Els permisos per obrir un magatzem d’aquestes característiques es poden aprovar sense ni tan sols passar pel Ple municipal i per tal d’evitar aquesta falta de transparència vam demanar la celebració d’un Ple extraordinari per debatre el projecte, que es va dur a terme el passat dijous 22 de desembre. En aquest Ple, però, el PSC va impedir que es debatés el punt amb el vot negatiu de l’alcalde José Ignacio Aparicio.

Més enllà de preocupar-nos la poca sensibilitat mediambiental del PSC (que ja va quedar retratada en l’intent d’obrir una nova pedrera al poble) ens preocupa que la instal·lació d’un magatzem de productes químics perillosos podria provocar un impacte negatiu pel medi ambient i també un risc evident per a la salut de la gent de Cervelló, unes conseqüències que des d’Esquerra Republicana no estem disposats a assumir i anunciem que treballarem durament per oposar-nos al projecte.