ERC Cervelló

Com serà el magatzem de químics perillosos de Cervelló?

químics perillosos, cervelló
més enllà de complir els mínims legals, aquests químics perillosos suposen un risc per a la salut de la gent de Cervelló.
L’empresa Jofertrans SL va demanar a mitjan del 2015, coincidint amb l’entrada del nou govern del PSC, instal·lar d’un magatzem de productes químics perillosos i un dipòsit d’hidrocarburs a Cervelló. Des de llavors no s’ha informat al poble però des de fa unes setmanes Esquerra Republicana ho hem descobert i volem donar-ho a conèixer perquè és un problema que afectarà directament les persones.

L’activitat de l’empresa consistirà en el trasllat constant de químics classificats com a perillosos i s’utilitzarà la planta de Cervelló com a centre logístic per emmagatzemar-los fins que no arribin al seu destí final. El personal de l’empresa serà d’un total de 20 empleats que actualment ja formen part de la plantilla i, per tant, no es crearan nous llocs de treball.

Concretament els productes químics que es transportaran els camions i s’emmagatzemaran a Cervelló seran:
  • Fins a 100 tones de químics inflamables
  • Fins a 50 tones de químics corrosius
  • Fins a 100 tones de químics nocius
  • Fins a 100 tones de químics irritants
  • Fins a 100 tones de químics perillosos per al medi ambient
L’Ajuntament  de Cervelló, malgrat no donar a conèixer el projecte, va demanar informes tècnics i de riscos tant a l’empresa com a la l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) que han confirmat que legalment l’empresa ja podria començar a treballar.

Un cop descobert aquest projecte, des d’Esquerra Republicana creiem que més enllà de complir els mínims legals, la presència d’aquests químics perillosos al nostre poble suposa un risc per a la salut de la gent de Cervelló que no estem disposats a assumir.

Especialment tenint en compte que la ubicació del magatzem és al polígon el Grau, l’entrada de Can Guitart i un punt que utilitzem tots els veïns per entrar a Cervelló. A més, la mateixa empresa ha reconegut que li farà falta un pla de seguretat perquè està a prop d’una zona forestal i, a part, el nostre municipi no té plans específics de protecció civil per afrontar situacions d’emergència en cas d’accident químic.

És per tot això que en el proper ple, dijous 19 de gener a les 20.00 h, demanarem a l’alcalde José Ignacio Aparicio que aturi el magatzem de químics perillosos! Mobilitzem-nos!