ERC Cervelló

Les JERC i ERC reivindiquem les dones de Cervelló pel 8M

• Les JERC i ERC vam canviar el nom del carrer 12 d'octubre pel carrer Lola Anglada
  • Lola Anglada va ser una important narradora infantil i dibuixant catalana que va estiuejar a Cervelló
Aquesta tarda del 8 de març, i en motiu del dia internacional de les dones, les Joventuts d’Esquerra Republicana i l’agrupació local d’Esquerra Cervelló han canviat el nom del carrer 12 d’octubre pel carrer de Lola Anglada, escriptora i il·lustradora de contes infantils que va viure a Cervelló durant el segle XX.

En el marc de la campanya #lesdonesfanhistòria, de les Joventuts d’Esquerra del Baix Llobregat, s’ha decidit canviar simbòlicament el nom del carrer 12 d’octubre de Granja Garcia, una data que recorda el dia en què Colom va arribar a Amèrica i va comportar l’extermini de cultures i el genocidi de milions d’indígenes.

A sobre la placa s’ha decidit col·locar-hi un adhesiu amb el nom de Lola Anglada, narradora infantil i dibuixant catalana nascuda a Barcelona el 1892 i morta a Tiana el 1984 i que va ser estiuejant de Cervelló. Fou una persona compromesa amb els valors democràtics i la causa catalanista i durant la Guerra Civil va col·laborar amb la Generalitat de Catalunya a través de les seves obres. El 1981 va ser guardonada amb la Creu de Sant Jordi.

Segons ha explicat la portaveu de les JERC, Teresa Rovira, amb aquesta acció s’ha volgut “donar visibilitat a aquelles dones oblidades de la història però que també han fet possible el progrés de la nostra societat”.

La presidenta d’ERC Cervelló, Rosa Monforte, ha assenyalat que “tenim moltes heroïnes al país i al poble, però no estan representades als nostres carrers”. Això es demostra en el fet que al nostre municipi hi ha fins a 38 noms d’homes (9 d’ells sants) i només 9 de dones (8 d’elles mares de Déu o santes).