ERC Cervelló

Esquerra Republicana abandona el Ple de Cervelló en solidaritat als presos polítics

Esquerra Republicana abandona el Ple de Cervelló en protesta per les detencions de Jordi Cuixart i Jordi Sánchez
Avui dijous 19 d’octubre Esquerra Republicana a Cervelló ha pres la decisió de no participar en el ple municipal.
Dia rere dia, hem anat veient com la repressió de l’Estat espanyol, es fa més forta a causa de la impotència que tenen en no poder parar la voluntat del poble.

Han coartat les nostres llibertats, ens han perseguit pels nostres ideals i fins i tot, ens han agredit. Han agredit joves forts, però també avis indefensos. Ens han agredit només per voler votar.

Només per voler exercir un dret bàsic. Només per expressar en les urnes el pensament, que cadascuna de les persones d’aquest país tingués, fos sí o fos no.

Aquests darrers dies però, els fets han arribat a extrems inimaginables. S’han empresonat els presidents d’Òmnium Cultural i de l’Assemblea Nacional per la seva convicció política i amb la clara voluntat d’atemorir la ciutadania. Convertint-los així en presos polítics en ple segle XXI a Europa.

Aquests fets són d’una magnitud tan greu que a molts pobles i ciutats s’ha suspès l’activitat política, s’han fet aturades i mostres de suport.

Aquí a Cervelló també hem fet aturades i part de l’equip de govern s’hi va afegir. Fins i tot, des de l’Ajuntament es va escriure un manifest, publicat al diari digital “La Premsa del Baix”, on s’especifica que no comparteix les mesures preses per l’Audiència Nacional i manifesta el rebuig més enèrgic a les detencions.

Esquerra Republicana va sol·licitar la suspensió del ple Extraordinari d’avui però la suspensió ha quedat denegada perquè els punts del Ple, segons l’Ajuntament, no es poden demorar en el temps.

El temps que no han volgut "perdre" avui, és el temps que estan perdent en Jordi Cuixart i en Jordi Sánchez a la presó.

Perquè mentre nosaltres fem debat de si és oportú suspendre o no el Ple hi ha dues persones que no poden decidir sobre el seu temps. Els seus dies estan privats de llibertat.

Estan molt bé les paraules i els manifestos, però també calen fets. No podem quedar-nos tranquils pensant que ja hem fet prou publicant un comunicat.

Qui dia passa any empeny, i això és el que expressa el govern municipal. Passen de puntetes per tot arreu i a uns els diuen blanc i a d’altres negre. L’ambigüitat, però, els posiciona al costat del repressor i al final, a la complicitat.

Es va suspendre l’activitat política en aquest Ajuntament i en particular el ple Ordinari del 9 d’octubre, “per tots els esdeveniments socials que s’estaven produint”. Esdeveniments que per greus que fossin, no arriben a la importància de tenir persones empresonades per les seves conviccions polítiques.

Esquerra Republicana a Cervelló, en solidaritat amb les dues persones que tenim privades de llibertat a la presó de Soto del Real, Jordi Cuixart, president d’Òmnium Cultural i Jordi Sánchez, president de l’Assemblea Nacional Catalana, hem decidit marxar del ple com a mostra de suport.

Finalment agraïm que Cervelló Ara Sí Que Es Pot també hagi marxat, l’únic grup municipal a part d’Esquerra Republicana que ho fa fet.