ERC Cervelló

Les nostres escoles no es toquen!

La immersió lingüística a l'escola està en perill per culpa del 155 que el PSC va votar a favor.
El model educatiu català garanteix la cohesió social i la igualtat d’oportunitats per als nostres infants. Gràcies a la immersió lingüística a les escoles catalanes no existeix cap segregació d’alumnes per motius lingüístics, absolutament tots, en acabar l’ESO, poden expressar-se perfectament tant en català com en castellà.

El govern espanyol, aprofitant l’article 155, vol introduir una casella a la preinscripció escolar per demanar el castellà com a llengua vehicular amb la intenció de carregar-se una feina que des de fa més de 30 anys s’ha demostrat plenament satisfactòria i que es reconeguda per tota la comunitat educativa. Les nostres escoles poden tenir moltes mancances per falta de recursos però precisament la llengua és el que millor funciona, només ens hem d’apropar a qualsevol escola i parar l’orella: català i castellà conviuen en perfecte harmonia, d’això els nanos podrien donar-nos lliçons.

Ja n’hi ha prou d’utilitzar el sistema educatiu i de retruc als nostres nens per criminalitzar-nos, guanyar el que no han guanyat a las urnes i justificar el que és injustificable. Han portat els nostres mestres als jutjats amb falses acusacions de delictes d’odi, perden temps i recursos revisant els llibres de text per tal de trobar adoctrinaments i, el que és pitjor, volen crear un conflicte totalment inexistent.

El Partit Popular, Ciudadanos i PSC-PSOE amb el seu estimat 155 volen fer desaparèixer el català per sempre, els dos primers ho porten a l’ADN i no se’n amaguen: la nostra llengua els molesta. Els del PSC, que tant s’estimen Cervelló, ara s’exclamen i diuen que el 155 no era per això. Mentida, quan signes un xec en blanc per reprimir el teu poble, ets plenament conscient del que estàs fent.

Per això cal amb més urgència que mai que totes les forces independentistes juntes formem un govern que pugui aturar el 155. Esquerra Republicana donarem suport fins a les últimes conseqüències a qualsevol acció que emprengui la comunitat educativa del nostre poble per tal de defensar la immersió lingüística i el model educatiu d’èxit del nostre país.