ERC Cervelló

On són les dones a Cervelló?

Només un 2,6% dels carrers de Cervelló tenen noms que fan referència a dones.
Les dones a Cervelló som presents arreu. Hi ha moltíssimes cervellonenques que col·laborem en entitats, que tenim veu en la política municipal, que dirigim els seus comerços o que, encara ara, ens fem càrrec de la immensa majoria de tasques familiars i de la llar. Les dones de Cervelló som i serem un pilar imprescindible, no podria ser d’una altra manera.

Ara bé, malgrat aquest talent, esforç i dedicació, la toponímia local, és a dir, els noms dels carrers del poble, no reflecteixen aquesta realitat. De fet, només un 2,6% dels carrers de Cervelló tenen noms que fan referència a dones.

Segons les dades extretes de la Xarxa SITMUN de la Diputació de Barcelona, a Cervelló hi ha 269 carrers amb nom i d’aquests tan sols 7 tenen nom de dona, incloent-hi també els que porten nom de santes.
Trobem el carrer de la Mestra Adela Cardona, una persona molt ben considerada pels alumnes que va tenir, i després ja passem a un carrer de Santa Anna, un carrer de Santa Rosa, un carrer de Santa Eulàlia i, per si no n’hi hagués prou amb un, tres carrers de Santa Maria, sense deixar clar si es tracta de Santa Maria de Cervelló o d’alguna altra.

Els noms de llocs ens parlen, formen part del paisatge i configuren la imatge que es dona d’un municipi perquè recullen testimonis de la cultura, dels costums i de la història. A Cervelló, ben entrat el segle XXI, sembla que la toponímia urbana es troba molt lluny de posar les dones al lloc que els correspon.

Des d’Esquerra Republicana creiem que aquesta falta de visualització de les dones s’ha de corregir el més aviat possible i per això al proper Ple municipal del dia 15 de març presentarem una moció en aquest sentit.

Altres mestres com Elisa Rubio, Remei Bosch o Carme Mauri per esmentar-ne algunes de vinculades a Cervelló o dones com Lola Anglada, Montserrat Roig, Neus Català i tantes altres han d’entrar a formar part del nostre paisatge per justícia i dignitat.