Cervera

Totes les notícies

Condemna contra l'atemptat de Barcelona

Comunicat oficial d'Esquerra Republicana de Catalunya Esquerra Republicana condemna sense pal·liatius l'acció terrorista que va tenir lloc ahir a la ciutat de Barcelona i ofereix tot l'escalf i el seu més sentit condol als familiars i amics de víctimes i ferits.   Seguint les recomanacions dels cossos de seguretat, aconsellem que tothom es mantingui informat pels canals oficials.   Esquerra Republicana ha suspès tots els actes previstos per avui divendres, demà dissabte i diumenge. Animem a participar a la concentració a la Plaça de Catalunya a les 12 del migdia, així i com de les convocades a davant dels ajuntaments del país. Els responsables d'Esquerra Republicana a la Generalitat i a l'Ajuntament treballen perquè Barcelona i el país recuperi la normalitat com més aviat millor. Condemna del grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de Cervera contra l'atemptat de Barcelona i Cambrils      Els representants municipals d'ERC a l'Ajuntament de Cervera ens afegim a la condemna dels atemptats de Barcelona i Cambrils i volem mostrar el nostre més sincer condol als familiars i amics dels afectats. Animem a la població a participar en les mostres de solidaritat amb les víctimes, a treballar units contra l’odi i la violència, i reiteren el nostre rebuig davant la barbàrie terrorista que afecta de manera indiscriminada a persones de tot el món.

Cursos de català, eina de convivència

És un goig sentir pels carrers de Cervera com nens i nenes, nois i noies de diferents procedències, parlen català entre ells i també amb els altres. Si escoltem bé, fins i tot podem identificar-hi la manera de parlar cerverina en funció de quins mestres i quins companys han tingut a l’escola. Això és, sens dubte, un èxit del model educatiu català i en concret de la immersió lingüística.   Ara bé, no és tant freqüent que aquesta situació es doni entre els adults nouvinguts. D’acord que és més difícil d’aconseguir-ho perquè ja no van a escola, però no ho hem de donar per impossible.   Cal assolir la plena normalització del català a Cervera i a tot el país, convertint-lo en la llengua vehicular i comuna de tota la nostra societat i en l’element d’integració de les persones nouvingudes.   Des l’any 2006 i fins el 2014 es signava anualment un conveni de col·laboració entre la Paeria de Cervera i el Consorci de Normalització Lingüística (CNL) per tal de subvencionar l’Aula de Llengua a la nostra ciutat. En aquesta Aula s’impartien classes de Català de diferents nivells a persones immigrades. Durant aquest període s’havien realitzat una mitjana anual de 14 accions formatives, entre cursos i sessions, amb un total de 1018 inscrits.   Malauradament, des del 2015 la Paeria no ha continuat signant aquest conveni. No obstant, i gràcies a la bona disposició del personal del Consorci, que ha reestructurat el seu horari, s’han pogut dur a terme dos cursos de 45 hores.   Cal agrair al personal del Consorci la bona predisposició per oferir aquests cursos, però a la vegada lamentem que el Govern de la nostra Paeria hagi fet aquesta retallada que ha representat la supressió de l’Aula de Llengua.   L’Aula proporcionava a les persones acabades d’arribar un lloc d’acollida integral i facilitava  la inserció a la nostra ciutat i, ben mirat, era una eina que millorava l’entesa i la convivència entre tots els cerverins.

Millora de l’acústica del pavelló polivalent

La nostra ciutat posseeix unes instal·lacions culturals força variades que, al llarg de l’any són utilitzades per a diferents actes.  Una d’elles és el pavelló polivalent que, tot i ser considerat un pavelló esportiu, ja es va concebre per a donar resposta a múltiples activitats que fins aquell moment eren difícils de realitzar. Des de la seva construcció s’hi han anat realitzant diverses  millores en diferents fases. Entre altres: la instal·lació elèctrica, els vestuaris i, darrerament, instal·lació de  la calefacció. En una d’aquestes fases hi havia la proposta de millora de les condicions acústiques, però aquestes encara no s’han dut a terme. Es tracta d’una deficiència que els organitzadors dels diferents actes i esdeveniments vénen  percebent, i així ho manifesten cada cop que se’n realitza un. En anteriors legislatures ja s’havia fet un estudi per millorar la sonoritat de la sala -ara deu estar tancat en algun calaix-. Creiem molt necessari destinar una partida dels pressupostos a la millora d’aquest equipament municipal. Concerts de joves, festes de Cap d’any, balls de festes majors, sopars i balls populars, desfilades de comerciants, festivals de rítmica, activitats teatrals (La Xarxa), esdeveniments d’instituts com entrega d’orles, festes de clubs i tants i tants altres... en sortirien beneficiats. I ja posats a parlar de millores, proposem també la remodelació i/o ampliació dels serveis, la seguretat en els seus accessos, la ventilació i, perquè no, la seva climatització. El grup d’ERC creu que millorar les instal·lacions existents a la nostra ciutat (pavelló polivalent, auditori, Sant Joan, Museu...) és prioritari, abans que destinar recursos a noves infraestructures! Gestionem  més racionalment  les despeses,  ja que són recursos que aportem els ciutadans. ERC-Cervera

Matar mosques a canonades

En el Ple de la Paeria de Cervera del passat 30 de maig es va presentar la polèmica moció per declarar el Bisbe de Solsona, Xavier Novell, persona non grata a la ciutat de Cervera per les seves paraules homòfobes recollides en una glossa publicada recentment. La moció, presentada pel Paer en Cap, Ramon Royes, va ser aprovada amb 5 vots a favor, 6 abstencions i 2 vots en contra, aquests darrers d’ERC. Però no va ser aquesta moció, coberta àmpliament per la premsa nacional, la que va recollir més adhesions per part dels regidors de la Paeria. Una moció posterior presentada per ERC, reprovant les paraules del Bisbe i demanant-li una rectificació publica, sense declarar-lo persona non grata, va ser aprovada amb 9 vots a favor i 4 abstencions. Així doncs, pensem que aquesta segona moció reflecteix millor el posicionament de la Paeria i per extensió de la ciutat en aquest afer, perquè és la que suscita més consens entre els regidors. Mes encara si analitzem el discurs d’alguns regidors del govern abans de votar la declaració de persona non grata, que feien pensar més en un vot en contra que en una abstenció, com al final va ser. Després de les seves paraules, només podem entendre aquesta abstenció com un intent de no esquerdar la cohesió del govern municipal en una qüestió que havia pres tanta volada mediàtica. Per descomptat, ja no som a temps de matisar el nostre posicionament davant de l’opinió pública del país. La premsa nacional ja ha donat el tema per acabat i, a hores d’ara, molta gent a Catalunya pensa que ERC-Cervera donava suport a les paraules del Bisbe quan no és així. Però no volem deixar escapar l’oportunitat que ens brinda el tempo més reposat de la premsa comarcal per fer arribar de primera ma als cerverins i cerverines la nostra opinió sobre aquest assumpte. Rebutgem el contingut de la glossa perquè tracta l’homosexualitat com una circumstància indesitjable enlloc de considerar-la una orientació sexual i emocional perfectament legítima.

Mocions en el darrer ple en relació amb la polèmica sobre la glosa del bisbe Novell

En el Ple de la Paeria de Cervera del passat 30 de maig es van presentar quatre mocions al voltant de les declaracions del Bisbe de Solsona, Xavier Novell, i de l’obligació del consistori de Cervera d’assistir a l’Ofici religiós de les dues Festes Majors de la Ciutat: - La primera en sotmetre’s a votació, presentada pel Paer en Cap, Ramon Royes, demanava declarar  el Bisbe de Solsona, Xavier Novell, persona non grata a la ciutat de Cervera. - La segona, presentada per CUP-PA, demanava l’abstenció dels càrrecs públics i representants de la Paeria d’assistir a cerimònies o oficis religiosos que es realitzen en motiu de la Festa Major i, també, la declaració del Bisbe de Solsona, Xavier Novell, persona non grata. - La tercera, presentada per ERC, demanava una rectificació publica al Bisbe de Solsona per la seva glossa del dia 21 de maig de 2017. - La quarta, presentada per ERC, demanava la revisió del Reglament de Protocol per eliminar la participació oficial de la Corporació Municipal en els Oficis religiosos de les festes majors de Cervera. En les intervencions en els debats de les quatre mocions els dos regidors d’ERC van manifestar la posició del grup en el següent sentit: - Rebuig al contingut de la glossa del Bisbe de Solsona, Xavier Novell, que està en contra de la igualtat de les persones, de les diferents modalitats de famílies i de la diversitat d’unions estables de parelles i, en conseqüència, constitueix una discriminació per raó d’orientació sexual. Per aquest motiu es demana la rectificació pública. - No recolzar la declaració de persona non grata al Bisbe per desproporcionada. - Treure dels reglaments municipals l’obligatorietat de la Corporació Municipal d’assistir als Oficis religiosos de les Festes Majors, ja que suposa un trencament de la neutralitat que una administració pública laica ha de tenir davant les diferents confessions religioses. La glossa del Bisbe Novell, a més a més, reforça la necessitat d’aquest canvi pel motiu del tracte discriminatori que ha manifestat cap a persones, famílies i parelles de fet per raó d’orientació sexual.

Presentada esmena a la totalitat del reglament de participació ciutadana

El dijous 11 de maig vam registrar, juntament amb els grups municipals MES – ICV – Entesa a la Paeria i CUP-PA, una esmena a la totalitat al Reglament Municipal de Participació Ciutadana. El mateix dia vam iniciar una campanya amb el lema #femCervera per explicar els motius d'aquesta esmena i presentar el text alternatiu que s'ha presentat. El dijous 18 de maig a les 20:30h a l'Església de Sant Joan Degollat (C/ Major, 13) fem un acte públic per presentar l'esmena.

Propòsit d'esmena

En el nostre darrer article explicàvem que l’equip de govern de la Paeria va utilitzar la seva majoria absoluta per aprovar en Ple la modificació del Reglament Orgànic Municipal (ROM), introduint la participació de la ciutadania un cop acabada la sessió dels plens ordinaris municipals, i imposar un nou Reglament de Participació Ciutadana (RPC), elaborat per Alcaldia sense cap tipus d’informació ni negociació amb els grups de l’oposició ni amb la ciutadania en general. A més, és possible que ni la totalitat de l’equip de govern hi hagi participat, ja que ni en els ordres del dia ni en les actes de les Juntes de Govern n’hi ha cap referència. Uns dies després del Ple, el paer en cap va convocar una audiència pública per informar la ciutadania del contingut del nou RPC, tot esmentant que qui ho volgués podia participar formulant esmenes i/o al·legacions al text. D’altra banda, el paer en cap ha convocat a tots els regidors de la Corporació a una reunió del que ha anomenat Grup de Treball del Reglament de Participació Ciutadana. El Grup Municipal d’ERC-AM no hi hem assistit ja que entenem que treballar un Reglament quan ja està aprovat inicialment pel Ple no té cap sentit. Caldria haver creat aquest Grup de Treball abans de l’aprovació del RPC, però aquesta no era la voluntat d’Alcaldia, tot i que se li va demanar en més d’una ocasió que ajornés l’aprovació per poder treballar el text amb tots els regidors i amb la ciutadania. El nou RPC i la modificació del ROM aprovats es van publicar al Butlletí Oficial de la Província (BOP) del dia 13 d’abril, obrint-se un període d’un mes perquè els interessats puguin examinar-lo i formular les al·legacions i suggeriments que estimin pertinents. Aquest és el termini que la llei obliga a obrir en cas d’aprovació d’ordenances i reglaments municipals (article 178 de la Llei municipal i de règim local de Catalunya). El paer en cap ha determinat que sigui aquest el mitjà perquè la ciutadania pugui participar en l’elaboració del RPC.

Reglament de participació ciutadana, sense participació ciutadana!

En el darrer ple, celebrat el passat dia quatre d’aquest mes, es va aprovar un nou reglament de participació ciutadana per a la nostra ciutat. El nostre grup, ERC-Cervera,  hi va votar en contra. La raó principal del nostre vot negatiu és que el procés seguit per a la seva confecció ha estat, paradoxalment, sense la participació de la ciutadania! En l’article 7 d’aquest mateix reglament s’expliquen les fases que han de tenir els processos participatius, fases que creiem que hauria d’haver seguit aquest reglament. En aquest article trobem: 1.- En el marc dels processos participatius que s’impulsen es garantirà que se segueixin de manera integral les següents fases: a)Fase d'informació, mitjançant la qual es tracta de difondre al conjunt de la ciutadania afectada la matèria o el projecte sobre el qual es vol demanar la participació, amb l'ús dels mitjans adients. b)Fase de debat ciutadà, mitjançant la qual, i emprant les metodologies adequades, es promou el diagnòstic, el debat i, especialment, la generació de propostes de la ciutadania. c)Fase de retorn, mitjançant la qual es trasllada als i les participants i al conjunt de la ciutadania el resultat del procés. d)Seguiment: mitjançant una comissió de seguiment o d'altres procediments de seguiment. Ens adonem que cap de les fases del procés participatiu que s’estableixen en aquest article no s’han tingut en compte! Si en la realització d’aquest reglament ja no es segueix el que s’articula, és agosarat suposar  que la seva aplicació serà nul·la o poc eficaç? El nostre grup va sol·licitar, dues vegades, que aquest reglament no fos presentat per a la seva aprovació en el ple i va proposar que el redactat del mateix servís com a esborrany per a una vertadera discussió  amb la ciutadania ( fases a i b del reglament). Ja resulta curiós que en comissions com la de l’Aquelarre, la del parc Mas Duran, la de comerç... regidors de la paeria segueixin un veritable procés participatiu amb les entitats i, en canvi, en la confecció d’aquest reglament no s’hagi seguit cap procés obert.