Cervera

Moció de censura a la Paeria de Cervera. Per què censurem el Ramon Augé i per què proposem Joan Santacana per Paer en Cap

Roda de premsa presentació moció de censura Cervera

Després de les darreres eleccions municipals de 26 de maig de 2019, fou públic i notori perquè així ho havíem manifestat durant la campanya i en els debats electorals que érem partidaris d’un govern d’unitat independentista i per consolidar-lo vam encetar diàleg amb JxCat, la CUP i el SIF. Com es prou conegut per tothom, no va prosperar. El nostre cap de llista Joan Santacana obtenia en la investidura els 4 vots propis més els 2 de la CUP davant els 7 aconseguits pel Ramon Augé, candidat de JxCat. És obvi que tot i haver guanyat les eleccions, aquest fet ens relegava a l’oposició.

Amb el fort impacte de la pandèmia del Covid-19 i amb l’aplicació del decret de l’estat d’alarma el passat 15 de març, el grup municipal de SIF peça clau en l’arquitectura del govern fins aquell moment, sortia de l’equip de govern de la Paeria de Cervera que s’havia conformat després de les darreres eleccions municipals. Quedava la Paeria doncs, en mans d’un govern feble i aclaparat de JxCat i PSC.

Des del 15 de març d’enguany el govern de JxCat i PSC governa la ciutat en minoria amb 5 regidors i sense cap perspectiva de bastir un govern sòlid i capacitat per gestionar una situació complexa i difícil provocada pel Covid, afegit a les recents afectacions del Glòria a més de tota la gestió ordinària. La inacció i la incapacitat manifesta per liderar cap projecte de futur per part dels 5 regidors del binomi JxCat-PSC que encapçala el Ramon Augé ha fet que els 8 regidors de l’oposició actuessin per desencallar aquesta situació que la ciutat de Cervera no es mereix de cap manera ni s’ho pot permetre.

Després de dies de converses, als voltants del dia de Sant Jordi els 8 regidors a l’oposició, ERC-MES-AM, CUP i SiF conscients de la gravetat de la situació del moment, sense cap interès personalista i amb l’únic objectiu de que la ciutat surti d’aquest atzucac, decideixen emprar el mecanisme preestablert i d’acord amb el que preveu l’art.197 de la Llei Orgànica del Règim Electoral General (LOREG) subscriuen una moció censurant l’acció del Paer en Cap, Ramon Augé i Gené i proposen com a nou Paer en Cap el Joan Santacana i Vélez, cap de llista de la força més votada.

Després d’aquests dos mesos de confinament pel Covid, de lleial col·laboració amb totes les administracions i iniciant la desescalada, decidim presentar-la i així el dia 12 de maig ha estat entrada al registre de l’Ajuntament davant la secretària de la corporació que d’acord amb el que estipula l’esmentada llei, en el termini de 10 dies hàbils ha de convocar el Ple de la Paeria de Cervera per votar-la.

El nostre agraïment a les formacions que per la gravetat de la situació s’han mogut a cercar el que era el millor per la ciutat i als molts ciutadans que ens heu manifestat que convenia moure’s.

Plegats ens hem mogut i ara tocarà governar la ciutat. Som-hi!