Cervera

El paper d’Esquerra en les negociacions de l’abastament d’aigua.

L’abastament d’aigua sempre ha estat una qüestió cabdal per a Cervera i en general per a la comarca. Per entendre fins a quin punt ha estat important la recerca d’aquest indispensable fluid, només cal dir que l’historiador Agustí Duran i Sanpere, en el seu llibre “Història de Cervera”, hi dedica tot un capítol.

Els punts de captació han canviat al llarg del temps: Primer del riu Ondara, posteriorment de les fonts de Vergós Guerrejat, dels pous de Sant Miquel i Pou Nou, dels pous de l’Ondara i  les Oluges, actualment del riu Segre des del Canal d’Urgell, i en el futur portada pel Canal Segarra-Garrigues.

A hores d’ara podem dir que Cervera té l'aigua assegurada per molt temps. L'acord entre el Consell Comarcal de la Segarra (CCS), Tàrrega, Municipis de la Conca de Barberà (Baixa Segarra), de l’Anoia i de l’Urgell, i l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) ho ha fet possible. Però no ha sigut gens fàcil. El projecte arrenca l’any 2001 i no ha estat fins ara que s'ha pogut materialitzar amb un acord.

Els representants d’ERC del CCS hi han estat treballant i han contribuït a aconseguir el millor acord possible per a Cervera i la comarca. Però no seria just deixar de banda les pressions i la incomprensió que els nostres negociadors han rebut al llarg de la negociació en la qual se’ls ha arribat a fer responsables de posar en perill la portada d’aigua del Segarra-Garrigues si no cedien a la proposta inicial del govern.

Voldríem recordar que ERC-Cervera va presentar, al ple de la Paeria del dia 28 de setembre passat, una moció per tal de poder millorar les propostes presentades pel Conseller Rull (PDCat). Aquesta moció no va prosperar i va ser rebutjada pels regidors del govern municipal.

Exposem en una taula les posicions de cada part. En ella es pot veure clarament com les propostes d’ERC han millorat, i de molt, els plantejaments inicials presentats per l’ACA als quals va donar suport el govern de la Paeria de Cervera.

Pel que es pot veure a la taula queda clar que el CCS, governat per ERC, ha realitzat una tasca important per aconseguir les millors condicions possibles per a la comarca i millorar l’acord final.

Sovint el nostre Paer en Cap ens acusa de fer política de partit i de no treballar per Cervera. Doncs bé, en aquest cas queda palès que ERC ha defensat els interessos del territori mentre que el govern de Cervera es plegava d’inici a la proposta, clarament insuficient, del conseller del seu partit.

ERC-Cervera