Cervera

Solé: ‘L’educació és un dels pilars fonamentals de la societat, que ha de ser inclusiva i garantir l’equitat, la cohesió social i la igualtat d’oportunitats’.

El diputat al Parlament de Catalunya i alcalde d’Agramunt, Bernat Solé, va visitar aquest dimecres la ciutat de Cervera on va participar en una xerrada sobre educació dins de la precampanya de la candidatura d’ERC-MES a Cervera, acompanyat del director territorial de Treball, Afers Socials i Família i candidat a la Paeria de la capital segarrenca, Joan Santacana.

Santacana va començar la intervenció recordant la frase de Nelson Mandela l’educació és l’arma més poderosa per canviar el món, i afirmant que ‘això fa que l’educació tingui la categoria de bé comú i, com a tal, ha de ser tractada des d’un punt de vista comunitari: ningú pot ser aliè a la gestió de l’educació’.
El candidat a l’alcaldia de Cervera, va exposar la ‘necessitat que tenen les ciutats de disposar d’un projecte educatiu d’àmbit municipal que permeti ordenar tots els circuits educatius, tan els formals com els informals, per on transiten infants i adolescents durant la seva etapa escolar i, també, les persones adultes en la seva formació personal i laboral al llarg de tota la seva vida’.

Al seu torn, Bernat Solé, alcalde d’Agramunt i membre de la Comissió d’Educació del Parlament de Catalunya, va defensar el gran paper de l’escola catalana, ja que ‘l’educació, i el català com a llengua vehicular, a part de ser la base del creixement de tota persona, són una eina clau per a cohesionar la societat’.
En aquest sentit, Solé va destacar que ‘un bon sistema educatiu ha de ser inclusiu i garantir l’equitat, la cohesió social i la igualtat d’oportunitats, i potenciar les intel·ligències múltiples, seguint un model innovador i de qualitat’. Així, els projectes educatius de centre o de ciutat ‘han de definir els objectius d’acord amb les especificitats de l’entorn en el que es troben i tenir en compte els equipaments dels que es disposa, i planificar tenint en compte la perspectiva de tots els agents implicats’.

Solé es va reafirmar en la necessitat d’adaptar el model educatiu a les necessitats de la societat, tendint cap al que es coneix en el món pedagògic com a model d’Educació 360, o model d’educació a temps complet ‘ja que tota persona rep, durant la seva etapa escolar, inputs de tota mena que contribueixen a la seva educació, que no arriben només de l’àmbit educatiu formal, l’escola, sinó des d’altres sectors: la família, les activitats extraescolars, l’esport, el lleure, la comunitat religiosa, el cercle d’amistats... l’educació no es pot deixar només en mans del departament d’educació’.

Per als republicans, el projecte educatiu de ciutat ha de servir per a fer una societat més oberta, amb horitzons més amplis, més equitativa i més cohesionada, alhora que ha de ser la baula entre el model educatiu català establert i els projectes educatius de centre de les escoles i dels instituts de Cervera.