Cervera

Cervera, ciutat de cultura

La diputada i portaveu del grup d'Esquerra Republicana de Catalunya a la comissió de cultura del Parlament de Catalunya, Jenn Díaz, ha visitat aquest dimarts la ciutat de Cervera on ha participat en una taula rodona sota el títol "Cervera, ciutat de cultura", juntament amb el filòleg i professor Albert Turull i el director de cor i orquestra Xavier Puig. L'acte ha estat moderat pel director territorial a Lleida del departament de Treball, Afers Socials i Família de la Generalitat i candidat a Paer en Cap de la capital segarrenca, Joan Santacana amb la intervenció de la Mercè Carulla, candidata número 2 a la llista d'ERC-MES-AM a la Paeria i candidat al Congrés.

Joan Santacana ha introduït el debat a partir de la definició teòrica de cultura que la descriu com "el conjunt de tradicions i formes de vida d'un poble o societat".

Al seu torn, la diputada al Parlament Jenn Díaz ha exposat el model de política cultural que defensa el grup parlamentari d'ERC, i ha manifestat que entén la cultura " com una de les potes essencials per al benestar de les persones i com a eina de cohesió social". "La cultura ens defineix com a societa i poble, per aicò és una de les primeres peces que en situacions repressives s'intenta destruir". La portaveu del grup republicà a la comissió de cultura del Parlament ha afirmat que "la cultura ens dóna més sentit crític, major nivell d'exigència i en conseqüència, més llibertat".

En aquest sentit, la diputada s'ha mostrat partidària de "treballar per a aconseguir que la cultura no sigui una qüestió elitista i que arribi a la major part de la societat si volem que sigui eina de cohesió social i motor de progrés".

Albert Turull, al seu torn, ha manifestat que "cal veure la despesa cultural com una inversió social, i que, en els pressupostos és difícil saber prioritzar els diferents àmbits de la cultura", i ha remarcat que "malauradament en època de crisi en són els primers afectats" .

Per al filòleg i professor cerverí, "les polítiques culturals han de tenir present la integració a través de la diversitat de llengües i cultures". Turull ha defensat que "la regidoria de cultura ha de tenir un paper central".

Xavier Puig, en la seva intervenció, ha parlat de la visió de Cervera com a ciutat de cultura i l'ha definit com "un microcosmos que té un potencial i una riquesa associacionista, però tot i qu aquest aspecte, en general és molt positiu, pot tenir un perill, que és el de caure en un excessiu caire popular i amateur".

El director de cor i orquestra cerverí aposta per "redefinir necessitats amb un bon sentit crític" i apunta la possibilitat "d'anar cap a una mancomunitat amb ciutat properes en serveis culturals er poder donar sortida a les diferents necessitats i, a la vegada, trobar les especificitats de cadascuna d'elles."

Un interessant diàleg obert entre ponents i el públic assistent va cloure l'acte.