Cervera

Junts, amb qui?

La Paeria de Cervera tindrà un govern amb JxCat, PSC i SIF. Aquest anunci no l'hauríem de fer nosaltres però sembla que als protagonistes els costa de fer-ho públic, no sabem si per vergonya o perquè sembli un accident. Des d'ERC-MES-AM volem obrir els ulls als cerverins i cerverines perquè surtin de dubtes respecte a qui serà el seu Paer en Cap i amb qui governarà.

Ara, ja sabem que JxCat volia dir junts amb qui ens doni l'alcaldia no amb els qui volem la independència. ERC-MES i CUP quedarem a l'oposició.

Aprofitem  per agrair als cerverins i cerverines haver-nos fet la confiança per ser la força més votada amb 1.160 vots (30%), a la vegada que lamentem no haver arribat a cap acord amb les altres forces polítiques malgrat que ho hem intentat. Hem ofert a JxCat un any d'alcaldia i entrar al govern del Consell Comarcal amb nosaltres, la qual cosa ens sembla una oferta prou generosa i estàvem disposats a ampliar-la, però ens han dit que no. No perquè volguessin una millora sinó perquè des del primer minut després de saber-se els resultats electorals ja van començar a treballar en aquest pacte que ara sembla incofessable.

Nosaltres vam llegir que el Sr. Ramon Augé deia en campanya, a preguntes de la premsa: "a nivell de pactar, no ho farem amb ningú que no estigui per l'1-O" i vam entendre que el PSC no complia les condicions per entrar a governar amb ell, potser els seus votants van entendre el mateix o no? El PSC està tant a favor de l'1-O que considera que els seus promotors han d'estar a la presó i que el President Puigdemont, per qui JxCat demanava el vot a Europa, és un pròfug de la justícia.

Els resultats de les municipals a Cervera reflecteixen un 65% de vots sobiranistes i 9 dels 13 regidors electes ho són. Però Junts, contravenint l'estratègia d'unitat d'acció del sobiranisme de la qual fan bandera, n'envia 6 a l'oposició i pacta amb els quatre que no ho són.

La gent de Cervera volia un canvi en el govern municipal, però hi haurà continuïtat, una continuïtat que molts no entendran i que s'explica simplement per la voluntat de tenir l'alcaldia per sobre de qualsevol consideració de ciutat o de país.

Nosaltres serem lleials als nostres principis i des de l'oposició lluitarem per aplicar el nostre projecte progressista, social i sobiranista.

ERC-MES-AM
Cervera