Corbera de Llobregat

DISCURS ERC A CORBERA EN MOTIU DE LA CONSTITUCIÓ DEL NOU CONSISTORI (JUNY 2011)

Bon dia a tothom,

Sr. Ripoll, l'enhorabona. Vostè encapçalarà ara un govern que ens hauríem estimat més que fos un altre. Ara bé, nosaltres no farem com algú del seu govern va fer fa quatre anys. Nosaltres no posem en entredit la legitimitat d'un govern que representarà una àmplia majoria de la ciutadania que va votar el passat 22 de maig. Ajudar a l'afecció polñítica és explicar que en el nostre sistema governa qui fa majories; no qui arriba primer. Això no és cap cursa: és el nostre parlament municipal.

Des d'aquí, com a portaveu d'Esquerra vull agrair molt la confiança que 579 persones van dipositar en nosaltres el 22 de maig perquè continuéssim treballant per una idea determinada de Corbera. Gràcies. La Montserrat Febrero i jo des de dins i molta altra gent des de fora persistirem per aquesta manera d'entendre Corbera. Una manera d'entendre Corbera que he defensat amb passió exercint el màxim honor que pot tenir una corberenc/a que es dedica al servei públic, és a dir, a la política: fer d'alcalde. Vull dir solemnement, aquí i avui, que em sento molt feliç d'haver pogut servir el municipi que tant m'estimo; és un sentiment íntim i personal. Però també em sento satisfet a nivell col·lectiu perquè la visió de l'esquerra independentista ha governat el nostre municipi. La gent d'Esquerra estem contents de pensar que hem deixat un municipi una mica millor que abans de passar pel govern. Aquest és el nostre llegat. Fa dos anys, quan vaig ser elegit alcalde representant també un àmplia majoria de corberencs i corberenques, vaig comprometre'm a treballar en sis grans eixos. Eren els eixos que ens van inspirar quan estàvem a l'oposició fa 8 anys, i són els que ens inspìraran ara que hi tornem:

Una millor atenció ciutadana universal: nova OAC, més proximitat i eficàcia.
Impuls a les polítiques socials: ajudar més gent a trobar feina i reforçar els serveis socials per ajudar les famílies a arribar  finl de mes i defensar la cohesió social.
Impuls a l'activitat econòmica i diversificada. Deixem un projecte turístic encaminat, amb un nucli històric posat en valor com a instruments de cohesió i nou filó econòmic.
Hem deixat una economia més sanejada. Esperem que sàpiguen trobar l'equilibri entre el seny i la rauxa.
Hem estat pioners en la nostra partucular lluita contra el canvi climàtic. Per responsabilitat amb el planeta i per estalvi econòmic.

Hem demostrat la nostra estima pel nostre valuós patrimoni natural i històric, treballant amb la societat civil. El Camí del pas de barca, n'és un exemple.

En fi, deixem projectes acabats, d'altres iniciats i d'altres encarats. Alguns d'aquests amb vostè Sr. Ripoll.

Hi ha un altre repte que ens motiva, però. Més transversal i de llarga mirada: ser capaços de recollir les inquietuds i reivindicacions d'una part important de la ciutadania, que ara mateix no troba motius per anar a votar o bé vota nul o en blanc. I una altra part de la ciutadania que també espressa al carrer el seu malestar i al seva indignació. Avui entenim un exemple aquí fora. Ells l'han de saber canalitzar i concretar; i els partits polítics, també. Fa vint anys a mi tampoc no m'agradava el que veia. Per això vaig decidir entrar a militar a Esquerra, perquè la gent d'Esquerra creiem que la política és l'instrument poderós que tenim la gran majoria; els que no tenim el poder econòmic. Sota aquest principi, voldrem dignificar encara més la política, amb més proximitat si cal de la que ja expressem.

Aquest és el nostre compromís per la nostra gent, la gent de Corbera.

Visca Corbera, visca els Països Catalans lliures.