Corbera de Llobregat

Es compleix una vella reivindicació de la societat civil i un compromís d'Esquerra

L'empresa ja hi està treballant.
Avui han començat les obres de restauració de la Creu de terme coneguda com a Creu Nova, catalogada com a Bé Cultural d'Interès Nacional.

Les obres consistiran bàsicament a reconstruir la creu estricta situada al capdamunt del peu per part d'una empresa especialitzada. L'element es troba força deteriorat i volia d'una intervenció urgent. També se n'arranjarà els murets del recinte.

L'alcalde, Pep Canals, destaca: "feia  molts anys que l'Associació d'Amics de la Creu Nova maldava per recuperar aquest element com a eix essencial de la seva creació. Finalment, estic molt satisfet que hem pogut dur a terme una fita tant important. és una llàstima que haguem hagut d'esperar que Esquerra estigui al govern municipal perquè hi hagi sensibilitat pel nostre patrimoni. Aquest és un compromís que vam prendre fa quatre anys, que hem acomplert, i que continuem refermant de cara als propers quatre anys."

Es tracta d'un projecte cofinançat per una subvenció demanada per l'Ajuntament a la Generalitat concedida l'any passat quan Esquerra gestionava el Departament de Cultura. Aquest en cobreix un 70% del cost. L'altre 30% és aportat per l'Associació d'Amics de la Creu Nova i del Patrimoni de Corbera, a qui cal felicitar per la seva perseverança.