Cornellà de Llobregat

Totes les notícies

LA NETEJA VIÀRIA: AL PUNT DE MIRA DE LA CIUTADANIA DE CORNELLÀ

La ciutadania de Cornellà estem patint el deficient estat de neteja dels carrers de la ciutat i de la saturació i mal estat dels contenidors de recollida dels diferents tipus de residus. Són moltes les queixes i reclamacions de la població, que des de fa temps, es traslladen via xarxes socials i altres mitjans a l'equip de govern i de les que també ens n'hem fet ressò des del Grup Municipal d'Esquerra. En aquest sentit, vam presentar una moció al març per demanar una inspecció i avaluació del servei de neteja viària i recollida de residus, que no es va aprovar gràcies als vots en contra del PSC, que van al·legar que era un assumpte puntual, sumat als vots en contra del PP i l'abstenció de C's. El servei actualment està en mans de l'empresa FCC (Fomento de Construcciones y Contratas SA), expedientada per diversos ajuntaments com el de Barcelona i Badalona. Podem reconèixer la tasca dels treballadors i treballadores de l'empresa, però és evident que falten més efectius, coordinació i millora dels horaris i rotacions per una correcta recollida de residus i neteja dels carrers. Ara que hem engegat un nou curs polític, i a pocs mesos perquè expiri l'expedient de contractació vigent amb FCC, continuem sense rebre resposta, ni solució, ni tan sols cap proposta de campanya de conscienciació ciutadana per part del govern que (posar fi a) la deplorable situació en la qual es troben molts carrers de Cornellà. Amb l'autocrítica i responsabilitat que ens correspon com a representants de la ciutadania, continuarem treballant per aconseguir una Cornellà (realment) +NETA i un servei que garanteixi la qualitat òptima.

Es constitueix l’Ajuntament de Cornellà amb Esquerra Republicana de Catalunya com a cap de l’oposició amb la representació de quatre regidores

El passat dissabte 15 de juny, es va constituir l’ajuntament per a la legislatura 2019-2023, amb la presa de possessió dels regidors i regidores.  Esquerra Republicana de Catalunya, representat amb quatre regidores: Raquel Albiol (portaveu), Teresa Vidal, Carles Alemany i Estrella Corominas, és el partit líder de l’oposició. La resta de la composició del consistori va quedar de la següent manera: PSC: 14 regidors/es C’s: 3 regidors Podemos: 2 regidores En Comú Movem Cornellà: 2 regidors Amb una sala de Plens a vessar i amb gent al carrer fent el seguiment del plenari, es van poder sentir les prometences per part dels 25 regidors i regidores amb les seves diferents modalitats. Però va ser al torn de la portaveu republicana Raquel Albiol, quan tristement van aparèixer els crits i escridassades d’algunes persones. A la segona part de l’acte, es van poder escoltar els discursos dels i de les portaveus dels diferents grups municipals. La formació republicana va fer un record a la seva trajectòria a la ciutat des de l’arribada de la democràcia, recordant i agraint a tots els representants de la formació que han passat prèviament pel consistori cornellanenc. També es va fer referència a la situació excepcional en la que es troba el país, tant a nivell polític com social. Al discurs es va remarcar la repressió soferta envers la ciutadania catalana i concretament a algunes veïnes de la nostra ciutat com va ser el cas de la regidora Teresa Vidal. Vam plantejar el model de ciutat que volem i pel que treballarem. Queden per davant quatre anys de grans reptes, de molta feina, i de lluita pel model de ciutat que volem a Cornellà i la seva gent: una ciutat participativa, cohesionada, feminista, sostenible, neta i per descomptat REPUBLICANA!. I finalment vam fer un agraïment a totes les persones que ens han fet confiança. Els quatre regidors: la Raquel Albiol, la Teresa Vidal, el Carles Alemany i l’Estrella Corominas, acompanyats del gran equip d’Esquerra seguirem treballant per la defensa dels drets socials de tota la ciutadania de Cornellà, ara amb més força dins de l’Ajuntament i també, com sempre, des del carrer.

Esquerra Cornellà obté un resultat històric i es posiciona com a líder de l’oposició, amb quatre regidors.

Hem fet història! Hem doblat la nostra representació!!! Esquerra Cornellà mai havia obtingut tants vots (5.387), ni tants regidors, tres dones i un home: Raquel Albiol, Teresa Vidal, Carles Alemany i Estrella Corominas. Som la primera força de l’oposició! Aquest resultat espectacular és la resposta a moltíssima feina, a la constància i treball fet durants aquests quatre anys i també gràcies a la implicació imprescindible de les voluntàries i voluntaris, que hi han invertit moltíssimes hores de feina i encara més il·lusió, esperança i determinació. Cornellà és una ciutat amb persones d’orígens molt diversos, amb molts contrastos i, per aquest motiu, encara ens sentim més orgullosos dels nostres resultats. Perquè el nostre missatge ha arribat a tots els barris i perquè, l’impuls republicà, es veu recolzat per moltíssima voluntat de canvi. Tenim un projecte de ciutat amb el que creuen moltíssims cornellanencs i cornellanenques. Ens sentim molt orgullosos, perquè en moments tan complexos la ciutadania ens veu com un valor segur. Ens hem guanyat la confiança, perquè hem treballat i treballem per un model de ciutat cohesionat, feminista, emprenedor, sostenible i republicà. Els resultats d’Esquerra Republicana de Catalunya, del 28 d’abril, van tenyir de groc Catalunya i nosaltres, hem seguit el seu impuls. Som el pal de paller de la lluita pels drets socials i democràtics i som una muralla contra la repressió. Hi ha companyes i companys que es veuen injustament empresonats i, nosaltres, des de Cornellà, seguirem treballant perquè siguin lliures i perquè ho siguem tots. El conegut com a cinturó roig, cada vegada és més groc, cada vegada hi ha més gent que s’adona que per millorar, per conquerir més drets socials i tenir una societat més justa, igualitària i democràtica és imprescindible la República. Perquè la República es construeix des dels municipis. Moltes gràcies a totes les persones que ens heu fet confiança, seguirem treballant per la defensa dels drets socials de tota la ciutadania de Cornellà, ara amb més força dins de l’Ajuntament i també, com sempre, des del carrer.

Candidatura republicana d'Esquerra Cornellà, per a les Eleccions Municipals del 26M

L'assemblea local d'Esquerra Republicana de Cornellà de Llobregat va aprovar el 24 de març la llista electoral amb què es presenta a les eleccions municipals del 26 de maig del 2019.   La llista de tipus cremallera (alternança dona-home), compta amb 33 persones: 25 titulars més 8 suplents, 17 dones i 16 homes. Un equip de gent molt diversa, de tots els barris de la ciutat, alguns nascuts a Cornellà i d'altres amb origens molt diversos, amb diferents accents i llengües, i de molta varietat d'ocupacions professionals. Aquesta llista també representa un esforç d'obertura del partit cap a la societat, ja que d'aquestes 33 persones, una milita al Jovent Republicà, l'organització juvenil d'Esquerra, i n'hi ha 17 que no són militants d'ERC.   La llista d'Esquerra Republicana de Cornellà de Llobregat és una llista transversal i representativa de la ciutat amb persones compromeses, treballadores, preparades, d'esquerres, republicanes i independentistes. Som gent de Cornellà, que s'estima la ciutat i que vol el millor per a tots els cornellanencs i cornellanenques. Anar a la galeria de les fitxes de la candidatura

Programa Electoral Esquerra Cornellà Municipals 2019

El programa d'Esquerra Cornellà és el resultat de mesos de feina, on diversos grups de treball van estudiar exhaustivament la situació i les necessitats actuals de Cornellà per finalment, fer les propostes més adequades per a la ciutat i els cornellanencs i cornellanenques.   El nostre projecte i model de ciutat va més enllà dels quatre anys d'una legislatura, i en conseqüència, les actuacions a realitzar les plantegem a curt, mig i llarg termini.   Un programa que cobreix totes les àrees: política social, habitatge, salut, comerç, igualtat, educació, cultura, patrimoni, medi ambient,... i REPÚBLICA i que trasllada actuacions concretes per al dia a dia la ciutat, per teixir el Cornellà de futur i alhora, com a ciutat viva que és, l'adaptació a les noves necessitats que puguin sorgir.   No es tracta només del Cornellà que vivim i gaudim ara sinó del Cornellà de futur que volem.      Confiem en que aquest programa serà també el vostre.    Descarrega’t el programa en pdf aquí

Ajuntament

Ple del 20 de juliol del 2017

Aquest dijous, 20 de juliol, a les 19 hores, tindrà lloc el Ple ordinari del mes de juliol al Saló de Plens de l'Ajuntament de Cornellà. El Grup Municipal d'ERC-AM presentem dues mocions: la primera, és la moció conjunta amb tots els grups per donar suport a la candidatura per declarar la sardana com a patrimoni immaterial de la humanitat per la Unesco. La podeu llegir aquí (pdf). La segona no va passar la Junta de Portaveus per l'oposició del PSC i, per tant, no es debatrà al Ple. La nostra moció demanava declarar el rei d'Espanya persona non grata a Cornellà. La podeu llegir aquí (pdf). L'ordre del dia complet és el següent: Part resolutiva 1.- Aprovació de l’acta núm. 7/17 corresponent a la sessió ordinària del dia 29 de juny d'enguany 2.- Donar compte dels decrets i resolucions de l’Alcaldia que a continuació es relacionen: 2.1. Decret núm. 3345/17 de data 27 de juny, mitjançant el qual es modifica el punt tercer de la part dispositiva del Decret de l'Alcaldia núm. 1698/2016 de 19 d'abril, pel qual s’estableix el règim de delegacions de competències de l'Alcaldia. 2.2. Decret núm. 3482/17 de data 7 de juliol, mitjançant el qual es deixar sense efecte el decret de l’Alcaldia 662/2017 de 3 de febrer i el decret de l'Alcaldia 1760/17 de data 6 d'abril, i s'aprova el nou organigrama funcional de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat. 3. Aprovar l'aplicació de l’increment 1% de les retribucions a percebre pel personal funcionari i laboral d’aquest Ajuntament, amb efectes 1 de gener de 2017. 4. Aprovar la modificació de la plantilla del personal d'aquesta Corporació i de l’institut Municipal de Radiodifusió aprovada pel Ple del dia 27 d'octubre de 2016. 5. Atorgar autorització a la Comunitat islàmica de Cornellà Mesquita Al-Tauba per ta que cedeixi el solar del carrer Cirerers a la Fundació Privada Al-Tauba, quedant aquesta Fundació subrogada en tots els drets i obligacions. 6. Designar l'Empresa Municipal de Promoció Social, Urbana i Econòmica de Cornellà, S.

Ple Cornellà

Ple del 29 de juny del 2017

Aquest dijous, 29 de juny, a les 19 hores, tindrà lloc el Ple ordinari del mes de juny al Saló de Plens de l'Ajuntament de Cornellà. El Grup Municipal d'ERC-AM presentem dues mocions: la primera, és la moció per elaborar un informe sobre l’impacte a Cornellà de l’edificació de l’ARE de la Montesa. Aquesta ARE (Àrea Residencial Estratègica) suposarà contruir 2100 habitatges nous al barri espluguí de la Montesa, a tocar de Sant Ildefons i del barri de Sant Feliu de l'Hospitalet, una zona ja prou massificada. Per això, demanem que se'ns informi de l'estat de tramitació d'aquesta ARE i que s'estudiï quins efectes tindrà sobre el nostre municipi. La segona és la moció per elaborar un Pla de Prevenció de Residus actualitzat. Per fer-lo, demanem que s'avaluï en un termini de 3 mesos el Pla anterior, corresponent als anys 2013-2016, per saber quin grau de compliment ha tingut i quines mancances es detecten. A partir d'aquí, instem l'Ajuntament a elaborar-ne un de nou per als propers exercicis per tal de mirar de resoldre totes les mancances actuals en aquesta matèria. A més, demanem que l'Ajuntament, en el marc de la Setmana Europea per a la Prevenció de Residus, que se celebra al novembre, creï noves propostes en aquest sentit, així com també que desenvolupi mesures per al "Let's clean Europe" del maig del 2018. L'ordre del dia complet és el següent: Part resolutiva Aprovació de l'acta núm. 6/17 corresponent a la sessió ordinària del dia 25 de maig d'enguany Donar compte dels decrets i resolucions de l’Alcaldia que a continuació es relacionen: Decret núm. 2729/17 de data 1 de juny, mitjançant el qual s'aprova el Pla d'Actuació Municipal 2017-2019. Decret nύm, 2853/17 de data 8 de juny, mitjançant el qual s'incorpora condició, línies d'actuació i modificacions, i s'aprova el text definitiu del Pla Estratègic en matèria de subvencions 2016-2019. Decret núm. 2891/17 de 8 de juny, mitjançant el qual es deixa sense efecte els nomenaments com a vocal titular i suplent del Ple del Consell Municipal d’Esports als representants del Club Natació Cornellà i, es nomena nous vocals titular i suplent.

1 d'octubre

Comunicat d'ERC amb relació a les declaracions d'Antonio Balmón sobre el referèndum

ERC de Cornellà volem manifestar el nostre rebuig a les declaracions d’Antonio Balmón, alcalde de Cornellà, que ha pronunciat al programa Els Matins de Catalunya Ràdio aquest dilluns, 12 de juny.   En concret, Antonio Balmón, a la pregunta de Mònica Terribas sobre si deixaria obrir els col·legis electorals l’1 d’octubre amb motiu del referèndum d’independència, ha contestat que «Referèndum? No sé de què em parla», i ha afegit que considera que això és «una mobilització».   ERC de Cornellà acceptem la discrepància política, sempre que es faci des del respecte i els valors democràtics. Considerem que Antonio Balmón ha manifestat una greu manca de respecte per a les persones que volen que se celebri el referèndum d’autodeterminació, independentment de quina opció triïn. ERC de Cornellà considerem que el referèndum és l’única via democràtica acceptable per determinar si Catalunya vol continuar com una regió autònoma dins l’Estat espanyol o si vol esdevenir un estat independent. L’alcalde Antonio Balmón no representa tots els cornellanencs i cornellanenques quan menysprea la voluntat de la majoria dels catalans de celebrar aquest referèndum i, a més  a més, trobem molt greu que no garanteixi el dret dels cornellanencs i cornellanenques de poder votar l’1 d’octubre.   Per tot plegat, ERC de Cornellà rebutgem sense pal·liatius les expressions d’Antonio Balmón, que considerem ofensives i poc democràtiques, i l’emplacem públicament a rectificar i a garantir el dret de vot a Cornellà el proper 1 d’octubre.   Cordialment,   ERC Cornellà 12 de juny del 2017

Parc de la Ribera