Cornellà de Llobregat

25N - Dia internacional per l’eliminació de la violència masclista

El 25 de novembre és el dia internacional per l’eliminació de la violència masclista envers les dones. Aquest, és un dels problemes més greus que pateix la humanitat i afecta a totes les classes socials i a totes les edats. I és feina de totes i de tots, eradicar-la totalment, perquè, una sola víctima, ja és excessiva i inassumible.

Hem d’acabar amb el patriarcat que socialitza les dones, sobretot les més joves, en la por, la coacció, l’opressió, la culpabilització de les supervivents i la mort. Hem de seguir trencant els silencis que acaben matant. Cal deconstruir la nostra societat per poder superar les desigualtats i crear noves formes de relació basades en la llibertat i la igualtat.

Durant molts anys, la violència masclista, s’ha normalitzat i tolerat. Però, darrerament, dones de tot el món ens hem unit per dir prou. Prou violacions, prou maltractaments, prou abusos, prou mutilacions, prou assassinats pel simple fet de ser dones.
Aquest any, a Catalunya, en els tres primers trimestres, segons dades de feminicidi.cat hi ha hagut 14 assassinats masclistes. A Cornellà, tristament, també hem patit aquesta xacra. La Cristina Ortiz Lozano, de 28 anys, va ser assassinada el 21 de setembre.

La sororitat del moviment feminista, ha crescut moltíssim. S’han reforçat els lligams de solidaritat i fraternitat entre les dones, s’han creat espais segurs per compartir experiències, interessos, preocupacions... Però encara hi ha molta feina per fer.

Davant sentències humiliants contra les dones, que garanteixen la impunitat dels agressors i del patriarcat. Davant d’afirmacions d’alguns líders polítics que qüestionen la igualtat entre dones i homes. Davant del negacionisme de la violència masclista que permet tant de patiment. Davant la banalització d’aquest drama, hem de seguir exigint el nostre dret a viure lliures i segures. Hem de fer que el crit: “jo sí que et crec” i “no estàs sola”, ressoni a tot arreu.

Aquest 25 de novembre, és un emotiu homenatge a les dones que han estat assassinades i  a les supervivents. A la seva valentia, determinació i fortalesa. És un reconeixement al seu coratge. És un crit rebel i decidit contra les intoleràncies que ens volent sotmeses, doblegades, callades o mortes.
El moviment feminista és imparable. Ens agermana a totes. És un crit d’esperança que ens fa avançar amb pas ferm, reclamant, exigint i defensant els nostre dret a viure lliures, segures, iguals.

Si en toquen a una, ens toquen a totes!