Cornellà de Llobregat

Es constitueix l’Ajuntament de Cornellà amb Esquerra Republicana de Catalunya com a cap de l’oposició amb la representació de quatre regidores

El passat dissabte 15 de juny, es va constituir l’ajuntament per a la legislatura 2019-2023, amb la presa de possessió dels regidors i regidores.  Esquerra Republicana de Catalunya, representat amb quatre regidores: Raquel Albiol (portaveu), Teresa Vidal, Carles Alemany i Estrella Corominas, és el partit líder de l’oposició.

La resta de la composició del consistori va quedar de la següent manera:
  • PSC: 14 regidors/es
  • C’s: 3 regidors
  • Podemos: 2 regidores
  • En Comú Movem Cornellà: 2 regidors

Amb una sala de Plens a vessar i amb gent al carrer fent el seguiment del plenari, es van poder sentir les prometences per part dels 25 regidors i regidores amb les seves diferents modalitats.
Però va ser al torn de la portaveu republicana Raquel Albiol, quan tristement van aparèixer els crits i escridassades d’algunes persones.

A la segona part de l’acte, es van poder escoltar els discursos dels i de les portaveus dels diferents grups municipals. La formació republicana va fer un record a la seva trajectòria a la ciutat des de l’arribada de la democràcia, recordant i agraint a tots els representants de la formació que han passat prèviament pel consistori cornellanenc.

També es va fer referència a la situació excepcional en la que es troba el país, tant a nivell polític com social. Al discurs es va remarcar la repressió soferta envers la ciutadania catalana i concretament a algunes veïnes de la nostra ciutat com va ser el cas de la regidora Teresa Vidal.

Vam plantejar el model de ciutat que volem i pel que treballarem. Queden per davant quatre anys de grans reptes, de molta feina, i de lluita pel model de ciutat que volem a Cornellà i la seva gent: una ciutat participativa, cohesionada, feminista, sostenible, neta i per descomptat REPUBLICANA!.

I finalment vam fer un agraïment a totes les persones que ens han fet confiança. Els quatre regidors: la Raquel Albiol, la Teresa Vidal, el Carles Alemany i l’Estrella Corominas, acompanyats del gran equip d’Esquerra seguirem treballant per la defensa dels drets socials de tota la ciutadania de Cornellà, ara amb més força dins de l’Ajuntament i també, com sempre, des del carrer.

Descarrega el discurs sencer al següent link: