Cornellà de Llobregat

LA NETEJA VIÀRIA: AL PUNT DE MIRA DE LA CIUTADANIA DE CORNELLÀ

La ciutadania de Cornellà estem patint el deficient estat de neteja dels carrers de la ciutat i de la saturació i mal estat dels contenidors de recollida dels diferents tipus de residus. Són moltes les queixes i reclamacions de la població, que des de fa temps, es traslladen via xarxes socials i altres mitjans a l'equip de govern i de les que també ens n'hem fet ressò des del Grup Municipal d'Esquerra.

En aquest sentit, vam presentar una moció al març per demanar una inspecció i avaluació del servei de neteja viària i recollida de residus, que no es va aprovar gràcies als vots en contra del PSC, que van al·legar que era un assumpte puntual, sumat als vots en contra del PP i l'abstenció de C's.

El servei actualment està en mans de l'empresa FCC (Fomento de Construcciones y Contratas SA), expedientada per diversos ajuntaments com el de Barcelona i Badalona. Podem reconèixer la tasca dels treballadors i treballadores de l'empresa, però és evident que falten més efectius, coordinació i millora dels horaris i rotacions per una correcta recollida de residus i neteja dels carrers.

Ara que hem engegat un nou curs polític, i a pocs mesos perquè expiri l'expedient de contractació vigent amb FCC, continuem sense rebre resposta, ni solució, ni tan sols cap proposta de campanya de conscienciació ciutadana per part del govern que (posar fi a) la deplorable situació en la qual es troben molts carrers de Cornellà.

Amb l'autocrítica i responsabilitat que ens correspon com a representants de la ciutadania, continuarem treballant per aconseguir una Cornellà (realment) +NETA i un servei que garanteixi la qualitat òptima.