Cornellà de Llobregat

Totes les opinions

Article d'opinió

Records de repressió, persistència i llibertat

A les portes d’una terrible sentència amb què ens jutgen a tots, com fa dos anys, intenten aturar-nos amb amenaces, relats d’una violència que ningú ha vist i tornen a ploure detencions, escorcolls, imputacions penals i discursos d’odi sobre els nostres drets socials i democràtics i el nostre anhel de llibertat.       Som gent de pau. Ho demostrem dia a dia. Aquesta és la nostra fortalesa, però, des de molts mitjans, des de moltes institucions de l’Estat que haurien de ser objectives i que haurien de vetllar pel benestar de tots, s’està organitzant un ¡a por ellos! encara més terrible.

Carles Alemany

El 2017 serà l'any de la República i tothom som necessaris per aconseguir-la

"carles alemany"

Primer de tot, companyes i companys, vull desitjar-vos un bon any 2017, un any ple d’incerteses però també ple de reptes. Serà un any complex que esdevindrà el de les nostres vides, en què faran realitat els nostres anhels i il·lusions de tants anys de lluita i el més gran dels nostres somnis: la República Catalana. Una República plena d’esperances i il•lusions, socialment justa, en una societat avançada on la igualtat de gènere sigui la normalitat, lluny de la corrupció a què estem sotmesos per un Estat pervers, que engreixa les grans companyies; tenim el darrer exemple amb el rebut de la llum i els grans capitals.

Raquel Albiol i Gilabert

Balanç de la feina feta a l’Ajuntament

"raquel albiol"

Defensarem un Ajuntament republicà, emprenedor, cohesionat i sostenible i treballarem per fer-ho possible Al maig farà dos anys de les eleccions municipals, unes eleccions que com ja esperàvem ens havien de portar, i ens han portat, molts canvis. El PSC perdia la majoria absoluta que tenia des de feia 30 anys i entraven noves formacions polítiques al consistori, com Cornellà en Comú-Crida per Cornellà, que va passar a ser segona força, i C’s, tercera.

Joan Tardà i Coma

2017, o caixa o faixa!

Joan Tardà

En els propers mesos tots els catalans estem cridats a continuar formar part del Regne d’Espanya o esdevenir una República independent. Mai en la història de Catalunya hi havia hagut un escenari polític com l’actual, en què la capacitat de decidir el nostre futur depèn només de nosaltres. D’una banda, al Parlament hi ha una majoria parlamentària favorable a la independència i, d’una altra, existeix un Govern que ha contret el compromís de convocar un referèndum el mes de setembre d’enguany.

Francesc Sànchez

Cornellà per la memòria històrica i la justícia universal

Francesc Sànchez i Raquel Albiol al monument a Lluís Companys

Després de 40 anys de la mort del dictador, l’herència i la simbologia franquista segueix encara present a la nostra ciutat. I el que és més greu, el crims que va cometre el règim franquista segueixen encara impunes i les seves víctimes oblidades. Per posar fi a aquesta situació, en el passat Ple municipal de novembre es van presentar dues mocions per avançar cap a la memòria i la justícia.

Raquel Albiol i Francesc Sànchez

El Ple de l’AMI, de FCC, de Can Bagaria, contra la LGTBfòbia i altres qüestions

Ple municipal

Efectivament, aquest va ser el Ple de la no adhesió de l’Ajuntament de Cornellà a l’Associació de Municipis per la Independència (AMI). Però malgrat pugui semblar que és una mala noticia, és tot just al contrari, va ser una fita històrica. Sí, la moció es va desestimar, però això aquí no és rellevant. L’important és que per primer cop al Ple de Cornellà es debatia amb certa normalitat una moció sobre la independència.

Francesc Sànchez

Agraïment, sorpresa i receptes. Primera reunió amb els representants dels treballadors de l'Ajuntament de Cornellà

Francesc Sànchez a Can Vallhonrat

El dimecres 22 de juliol, els representants dels treballadors de l'Ajuntament de Cornellà, a través del Comitè Intercentre, van convidar a tots els grups municipals a una reunió per conèixer-nos mútuament, escoltar els partits polítics i fer saber les reivindicacions de les treballadores i treballadors. Els partits que hi vam assistir vam ser Cornellà en Comú, ERC, C'S i PP. Les absències del PSC i ICV van resultar reveladores de quin era l'estat de la qüestió.

Francesc Sànchez

Més participació política, una oportunitat perduda (ICV i C's, a canvi de què?)

Francesc Sànchez

En aquestes eleccions municipals, per primer cop després de tres dècades, el PSC perdia la majoria absoluta a l'Ajuntament de Cornellà, quedant-se a 2 regidors d'aconseguir-la. Aquest fet és històric, ja que per primer cop s'albirava l'esperança d'airejar la política municipal a Cornellà, donant més marge de maniobra i joc polític als grups municipals de l'oposició.   Però aquesta esperança que s'albirava era tan sols un miratge.

Raquel Albiol

Som la Clau de Volta

Falta menys d’un mes per les eleccions municipals; la recta final per uns comicis que han de portar molts canvis, tant en l’àmbit municipal com nacional. Actualment, el consistori està format pel PSC (que té la majoria amb 14 regidors), el PP (5 regidors), ICV-EUiA (4 regidors i un acord de govern vigent amb el PSC) i CiU (amb 2 regidors). Ara bé, tot sembla indicar que, en aquestes eleccions, la distribució de forces polítiques a l’Ajuntament serà molt diferent a la d’ara i que hi entraran formacions polítiques que actualment no tenen representació, com C’s, Cornellà en Comú - Crida per Cornellà i ERC.