Cubelles, Casal Josep Mestres

T’hi sumes?

Diuen que dijous, 8 de març, és el dia de la Dona Treballadora. També diuen  que es convoca una vaga per fer visible les desigualtats reals d’unes pràctiques en el marc de lleis igualitàries. Són desigualtat subtils, sovint assumides amb el pas dels anys: tasques domèstiques desigualment repartides, treballs femenins menystinguts, penalització a productes “per dones”, etc. Altres trenquen la frontera de la subtilitat i es converteixen en escàndol: dones assassinades en mans de parelles i exparelles, violacions, etc.

Diuen que és un problema social. I ho diuen bé, les dones representen la meitat de la població, no sembla pas poca cosa. És per això que sorprèn que haguem de parlar de visibilitzar: de debò hi ha qui encara no ho vegi? Mares, filles, mullers, amigues… formen part del nostre entorn més immediat.

Aquest 8 de març tornarem a sortir al carrer, tornarem a cridar, a fer-nos sentir, com a dones, com a homes, com a persones que obrim els ulls i observem la realitat. Però no només farem això, també sentirem empatia, debatrem, dialogarem, entendrem, col·laborarem, lluitarem, treballarem, compartirem i farem, junts, que la nostra realitat, que la realitat dels que ens envolten, es desprengui d’aquells vicis subtils, d’aquelles desigualtats que ni tan sols ho semblen, i que ens impregnen en les nostres relacions. Perquè no parlem d’un problema general que ens queda lluny, sinó d’una realitat que tenim a tocar i sobre la que podem decidir.

Diuen que el dia 8 de març és un dia per la revolució; però no cal que ens diguin, ho sabem, que la revolució és plena de petites decisions ordinàries i quotidianes. Te’n quedaràs al marge?