Cunit

Totes les notícies

El grup municipal d'ERC demana a l'equip de govern l'ampliació de la quantitat assignada en el pressupost a les subvencions esportives i que creï subvencions per les entitats culturals

En el ple extraordinari d'ahir 25 de juny en el punt 1.7 Aprovar inicialment, si escau, les bases específiques de subvencions pel foment de l'activitat esportiva, i després de la intervenció de la regidora d'esports, el grup municipal d'ERC va demanar a l'equip de govern l'ampliació de la quantitat assignada en el pressupost (10.000 €) a les esmentades subvencions. La situació actual de les entitats esportives és insostenible, l'aturada per la pandèmia i la impossibilitat de continuar amb les diferents competicions, ha comportat una manca d'ingressos important en el sector, agreujat pel retorn de quotes dels associats. A més les condicions sanitàries faran que moltes activitats que es realitzen a l'estiu i que comporten una font d'ingressos no es puguin realitzar. Aquesta mateixa situació l'estan patint les entitats culturals de Cunit que no han pogut realitzar els seus actes programats amb la consegüent invisibilitat cultural (manca d'actes, obres de teatre, etc.) i el detriment econòmic que comporta. Per aquest motiu reiterem a l'Equip de Govern de l'Ajuntament de Cunit que doni el suport necessari en forma d'increment de les partides de subvencions pel foment de l'esport i que creï unes subvencions específiques per les entitats culturals i, com va manifestar ahir, no deixi enrere a cap entitat tant esportiva com cultural del nostre municipi.

Dia mundial del medi ambient: salvem el planeta

El 1975 Nacions Unides, va declarar el 5 de juny es celebra el Dia Mundial del Medi Ambient per generar consciència de la necessitat de protecció del medi ambient i sensibilitzar sobre les qüestions ambientals com la contaminació de la mar, l'escalfament global, el consum insostenible, o els delictes contra la natura. Una data que coincideix amb la data d’inici de la Conferència de les Nacions Unides sobre el Medi Ambient Humà, celebrada a Estocolm el 1972, a partir de la qual es va crear el Programa de les Nacions Unides pel Medi Ambient.   L’any 2015, es van consensuar els Objectius de Desenvolupament Sostenible, amb l’objectiu d’assolir un planeta més sostenible, just i equitatiu l’any 2030, entre els quals es troben la protecció del planeta, la lluita contra el canvi climàtic, i l’energia. A 10 anys de la data acordada, encara són molts els reptes per assolir i els objectius per complir, com la transició cap a un model energètic lliure de carboni, la reducció de la contaminació i dels gasos que produeixen l’escalfament global.  Si hem pogut avançar en la concreció d’aquests objectius pendents d’assolir i en la necessitat de situar al centre la perspectiva ecologista en la nostra acció política, ha estat gràcies al paper que han jugat i segueixen jugant, els moviments socials a favor del medi ambient des de tots els racons del planeta, posant de manifest la necessitat d’una mirada global davant de les problemàtiques locals. Aquests moviments, avui liderats per joves, ens recorden que el canvi climàtic és una realitat que no podem ignorar.   Aquest 2020, a més, ens enfrontem a una greu crisi sanitària global ocasionada per un coronavirus, el SARS-CoV-2, que posa de manifest la importància de situar el benestar climàtic i les persones al centre per evitar que la crisi la paguin els de sempre. La crisi del coronavirus, com la crisi climàtica, és la mostra que cal coordinar les accions que realitzem en un món globalitzat perquè les nostres accions locals tenen conseqüències globals.

ARA MÉS QUE MAI TOTS I TOTES AMB L'EDUCACIÓ

Les Llars d'infants, les escoles i els instituts han rebut el PLA DE REOBERTURA DELS CENTRES EDUCATIUS FASE2 En aquests moments el focus de l'opinió pública hauria de centrar-se en la "nova realitat" que la reobertura dels centres docents comportarà.  Hi haurà una reorganització del sistema educatiu que en molts aspectes repercutirà en la comunitat educativa: - Horaris d'entrada i sortida dels centres docents, això comportarà problemes de mobilitat? - Podran tots els alumnes del municipi en les seves escoles tenir educació presencial?. - Si no poden, s'habilitaran espais municipals? - Hem de garantir la plena connectivitat de tots els alumnes. Quins no tenen equipaments informàtics? Els tenim detectats? Què farem amb ells? - Invertirem en els nostres alumnes? - La reobertura comportarà ser sistemàtics amb les mesures d'higiene, farem les campanyes oportunes? - Com podem ajudar les nostres escoles, llars d'infants i Instituts? - L'entrada als centres docents estarà restringida. Farem campanyes de responsabilitat individual? - Com podem ajudar a fer complir les normes establertes pel pla? - Quina ha de ser la col·laboració de les famílies i de l'AMPA? - Podrem organitzar activitats extraescolars? - Com funcionarà el transport escolar? I el menjador? - Quines necessitats d'ajuts caldran? - Quines activitats d'estiu farem? A on? - Som un municipi i ara és el moment, més que mai, que la "tribu" eduqui. És responsabilitat de tots i totes, no? Urgeix que la comunitat educativa es reuneixi, comenti, col·labori... Tan aviat com es pugui s'hauria de reunir el Consell Escolar Municipal per establir unes pautes conjuntes d'actuació.

MANIFEST D’ESQUERRA REPULICANA EN MOTIU DEL17 DE MAIG. DIA INTERNACIONAL CONTRA LA LGTBIFÒBIA

Com cada 17 de maig commemorem el Dia Internacional contra la LGTBfòbia, coincidint amb la data en què fa 30 anys l'OMS va retirar l'homosexualitat de la llista de malalties mentals. Una data en què l'orientació sexual de les persones va deixar d'estar patologitzada, tot i que encara no s'ha aconseguit una despatologització absoluta per les persones trans. Durant aquests trenta anys hem aconseguit avenços i èxits significatius. Tanmateix, encara avui hem de fer front a situacions de discriminació, assetjament o humiliació per raó de la nostra orientació i identitat sexual i de gènere. No podem ni volem oblidar que l'homosexualitat segueix sent encara perseguida legalment en una vuitantena de països del món, en alguns casos fins i tot amb la mort, i en molts d'altres s'encobreix, legalment o tàcitament, la LGTBfòbia. Però no cal anar tan lluny. Aquí, a casa nostra, l'homofòbia, la lesbofòbia, la transfòbia i la bifòbia segueixen sent una realitat molt arrelada a la nostra societat. Ens ho trobem a les aules, amb el bullying homòfob i transfob que pateixen molts menors; als centres de treball, on es fa especialment evident la discriminació que pateix el col·lectiu trans; en l'àmbit esportiu; en les dificultats a l'hora d'accedir a l'habitatge; a l'espai públic, en el dia a dia... Discriminacions que no sempre són explícites, a vegades són també omissions i silencis còmplices que agreugen aquestes situacions. No és un tema menor: la LGTBfòbia mata. Queda molt camí a recórrer en diferents àmbits com el de l’educació (per tal de fer dels centres educatius espais segurs i respectuosos amb la diversitat i prevenir l’assetjament escolar per orientació sexual o identitat de gènere) o el de l'esport, així com en els col·lectius més vulnerables davant la discriminació com les persones amb discapacitat funcional, els i les joves, la gent gran o les persones trans. Enguany, a més, vivim aquest 17 de maig en una situació excepcional i anòmala, amb les mesures decretades per lluitar contra la Covid-19, que ha afectat de manera molt dura i directa la nostra societat.

TAULA DE TREBALL, POSEM-NOS-HI JA!

TAULA DE TREBALL, POSEM-NOS-HI JA! El passat diumenge 5 d'abril vàrem proposar a l'equip de govern de l'Ajuntament de Cunit format per PSC-Impulsem Cunit, la creació d'una taula de treball per prendre mesures per tal de pal·liar la greu situació econòmica i social que s'endevina a causa de la crisi provocada pel COVID19. Han passat gairebé quinze dies i no hem obtingut cap mena de resposta. Són temps de fets, de parlar, de negociar i no de silencis. S'aproximen temps molt durs i hem d'actuar amb diligència en els problemes més pròxims, més urgents. De tots són coneguts els "tempos" de l'administració pública pel que fa a la creació i modificacions de subvencions. Aquells tràmits que iniciem avui, entre que es creen les bases, s'aproven i es publiquen, no s'implementaran fins d'aquí al mes de setembre com a mínim. No ens podem permetre perdre més temps i hem d'actuar ja! S'han de fer bases d'ajuts d'impuls al teixit empresarial, autònoms, professionals... Fer canvis fiscals urgents per tal de beneficiar als comerços i autònoms i realitzar línies de subvencions destinades a ells. Destinar una partida econòmica per tal que els comerços no hagin d'assumir totalment el lloguer dels seus locals. Incrementar la dotació econòmica pels casos de famílies vulnerables. Incrementar la partida de subvenció de llibres de text. Incrementar la subvenció per les activitats de reforç i lúdiques als casals d'estiu. Inversió en connectors perquè els nostres alumnes puguin estar connectats a la xarxa. Crear un servei de taxi gratuït per gent gran en risc d'exclusió per portar-los al CAP fins que no estigui en funció el transport públic. Augmentar la partida perquè tota la nostra gent gran tingui Teleassistència. Entre moltes altres actuacions que es podrien estudiar. Per això s'han de modificar els pressupostos d'aquest any i prendre mesures d'emergència. Estudiant el pressupost d'enguany, hem vist que algunes inversions com les que detallem a continuació, es podrien deixar per anys vinents.

NECESSITEM ORDINADORS/TABLETS PELS NOSTRES NENS I NENES!

Benvolguts/ benvolgudes cunitencs i cunitenques, La pandèmia del coronavirus està afectant a tot el nostre país en general i especialment a Cunit i tot el Baix Penedès. Per aquest motiu fa més d'un mes que els nostres nens i nenes segueixen sense poder assistir a classe. Les escoles, les direccions i les seves mestres, estan fent un esforç titànic per poder restablir un mínim de normalitat al curs escolar. Això es tradueix en un seguiment de les instruccions del Departament d'Educació per fer arribar a les cases el màxim de material pedagògic i competencial. Aquest objectiu està esdevenint incomplert. Molts dels nostres nens i nenes no tenen equipament informàtic en els seus domicilis i el que es farà arribar per part del Departament d'Educació serà, molt possiblement, insuficient. Des d'ERC de Cunit demanem ajuda a l'Ajuntament per dur a terme un projecte de préstec/donació d'aquells conciutadans que puguin deixar una tablet o ordinador als nostres infants i joves. Aquest projecte de préstec constaria d'un servei de recollida i lliurament d'ordinadors i tauletes dels possibles donants als alumnes que indiquessin les escoles així com el seu posterior retorn als propietaris. Tanmateix caldria una petita inversió per part de l'Ajuntament en aparells connectors a la xarxa per aquelles famílies que no disposessin. Aquest material es recolliria i es catalogaria (dades dels donants) i es posaria a disposició dels nostres alumnes fins al 30 de juny data que es retornarien. L'Ajuntament faria el servei de recollida, lliurament i devolució d'aquests. No podem permetre que cap nen i nena de Cunit deixi de rebre l'educació que per dret li pertoca! Comptem amb el vostre ajut! Pels nostres nens i nenes! Comptem amb vosaltres! Posem-nos-hi ja! Els cunitencs i les cunitenques ens ho mereixem. Grup Municipal d'ERC de Cunit

Benvolguts/ benvolgudes cunitencs i cunitenques, La pandèmia del COVID-19 ha fet un gir inesperat a la situació de tots els ciutadans i ciutadanes del nostre país, al Baix Penedès i a Cunit. Ja ha començat a afectar a la nostra vida quotidiana i donarà un canvi a les nostres vides. Portem més quinze dies de confinament i això està comportant un esforç anímic i psicològic per a tota la nostra ciutadania en general i, particularment, a tots aquells que diàriament surten al carrer per prestar aquells serveis indispensables per tal que la resta puguem viure amb dignitat. També són moments molt durs per tots aquells treballadors i treballadores que, esperem que momentàniament, estan perdent la seva feina, i per un munt de professionals, comerços, petites i mitjanes empreses que veuen paralitzades les seves activitats econòmiques. Des d'ERC de Cunit creiem que és el moment de treballar per prendre les mesures adients per pal·liar els greus problemes socials i econòmics que aquesta greu situació comportarà. És el moment de replantejar-nos aquelles polítiques socials i econòmiques que podien passar per acceptables en la situació anterior però que amb tota seguretat seran insuficients (anacròniques?) en el futur immediat i a mitjà termini. Caldran decisions, noves mesures i canvis pressupostaris per afrontar les noves i greus situacions de moltes persones que estaven en situació de risc i les noves que malauradament s'afegiran. Caldrà incentivar amb tota classe d'ajuts al nostre teixit comercial, professional, empreses... no ens podem permetre que tanqui cap! Caldrà prioritzar les urgències dels cunitencs i cunitenques tan aviat com es pugui, per tornar a la normalitat de la situació més recent. Des d'ERC de Cunit proposem una taula de treball de tots els grups polítics del nostre municipi (ampliable en una segona fase a representants d'associacions, col·lectius, entitats...) per tal de treballar conjuntament. És hora de cercar solucions per ara i pels pròxims mesos, no podem perdre temps.

El Ple de Cunit aprova la Moció per declarar Cunit, municipi feminista presentada pel grup municipal d'ERC

El passat dijous 23 de gener, el grup municipal d'ERC Cunit va presentar la Moció per declar Cunit, municipi feminista. Aquí us deixem el que va dir la nostra regidora Carme Martínez. Decàleg per a la construcció de ciutats feministes ERC de Cunit amb aquesta moció volem que CUNIT es declari MUNICIPI FEMINISTA, una declaració institucional aprovada en aquest ple i poder acompanyar aquesta declaració de polítiques públiques que donin sentit i contingut als valors feministes i que s'impregnin en el teixit social i econòmic del nostre municipi. Crear unes bones pràctiques en polítiques d'igualtat. 1. Impulsar un Pacte Local contra les Violències Masclistes, que esdevingui protocols que siguin una eina eficaç que articuli el treball de tots els agents implicats en la lluita contra el masclisme en totes les seves manifestacions (violència física, virtual o digital). 2. Treballar per un municipi segur i lliure d'agressions sexuals a través d'una revisió urbanística i mesures de seguretat a l'espai públic. "Als carrers volem ser lliures, no valentes". 3. Que en els procediments de contractació pública recaiguin en empreses i entitats que acreditin unes condicions laborals i salarials dignes, només així podrem treballar per la supressió de la bretxa salarial entre homes i dones. 4. Promoure polítiques en els àmbits de l'educació formal i no formal, en el lleure i en l'esport, a la infància i al llarg de la vida orientades a assolir la igualtat entre homes i dones en el marc del respecte vers la diferència. 5. Donar valor des del sector públic als treballs de cura i atenció a les persones com a element central de la vida en comunitat. Prestigiar les persones i professionals que s'hi dediquen i promoure un diàleg amb els agents socials per difondre conjuntament la necessitat i la rellevància dels treballs de cura. 6. Comprometre's a generar genealogia femenina recuperant la memòria històrica i les contribucions de les dones a l'esdevenir del municipi i de la comarca, i enfortint les dones creadores o dedicades a la ciència o la tecnologia.

El Ple de Cunit aprova la Moció en defensa de la llibertat d’expressió i la iniciativa política al Parlament de Catalunya presentada pel grup municipal d'ERC

El passat dijous 23 de gener, ERC de Cunit va presentar la Moció en defensa de la llibertat d’expressió i la iniciativa política al Parlament de Catalunya. Aquí us deixem el text que va llegir la nostra regidora Glòria Sancho:   El grup d'ERC de Cunit, presenta avui una moció en defensa de la llibertat d'expressió i el dret de debat, dels diputats i diputades al Parlament de Catalunya. Creiem que no hi ha una forma més democràtica que poder expressar-nos lliurement, sempre de manera respectuosa, però també ferma. Aquest és un dret inalienable de tota persona, tant sigui dins o no, de la Cambra Catalana, perquè si permetem que ens coaccionin i ens emmudeixin, deixarem de viure en democràcia. És per això, que lluitem i lluitarem, perquè mai ens sigui negat aquest dret. En el Parlament de Catalunya, diputacions, ajuntaments i altres ens, s'han de poder expressar totes les opinions, no tan sols aquelles que agraden al govern Espanyol, o al Tribunal Constitucional, que no es pot convertir en òrgan censor, intentant silenciar o emmudint la llibertat d'expressió del nostre poble, representat per les nostres diputades i diputats, regidores i regidors, escollits democràticament pels nostres ciutadans. Aquí podeu veure la moció íntegra: /imatges/files/Moci%C3%B3%20llibertats%20Parlament%281%29.pdf