Cunit

Totes les opinions

"Qui presum, fa fum!"

S'ha de reconèixer que el President del PDeCAT-Junts x Catalunya al Penedès té una gran capacitat per fer totes les parts de l'Auca. Ha governat vuit anys a Cunit com a regidor del PDeCAT. Després quan va ser escollit cap de llista, es va presentar amagant les noves sigles del seu partit però una vegada que va formar govern a Cunit amb el PSC, cap problema en tornar a assumir la Vicepresidència del Consell Comarcal del Baix Penedès en nom de Junts.

El 8M una lluita 365 dies l'any

Un any més tornem a reivindicar el 8M, el dia internacional de les dones. Però no oblidem que aquesta lluita que es plasma en aquest dia en concret, en realitat, és present els 365 dies de l'any. Volem la igualtat per a dones i homes i això, només ho aconseguirem treballant de valent, perquè aquesta sigui no només un objectiu, sinó una realitat. Està molt bé que avui reivindiquem els nostres drets i que fem manifestacions però no ha de quedar només en una intencionalitat.

Deshumanizar al otro

DESHUMANIZAR AL "OTRO" La primera vez que fui al Museo del Prado me emocionó ver el cuadro de Goya, El 3 de mayo en Madrid, o "Los fusilamientos". Estuve media hora mirándolo, recordando las miles de veces que lo había visto en libros o en internet. Es la misma emoción que sientes cuando has estudiado y explicado obras de artes y, por fin, puedes verlas con tus ojos. Como sucede con los genios de la cultura, un hecho histórico se transforma en un mensaje universal que traspasa el tiempo y el espacio.

Gratitud

El mes de maig sempre ha estat particular per a mi. Vaig nèixer el primer dia d'aquest mes i en aquest mateix, vaig obtenir la confiança tres vegades consecutives per part dels meus conciutadans com a cap de llista d'ERC. És un mes que em porta a sentir la GRATITUD com una experiència existencial profunda. Gratitud per Joan Meliá i la seva dona Pepi, que em van fer conèixer ERC Cunit. En Joan em va fer de pare polític i em va portar de la mà fins a ser el seu relleu a ERC Cunit.

La política municipal: L'últim baluard

Fa anys va venir a viure a Cunit un home que provenia del País Basc. Va voler col·laborar amb la nostra secció local i van mantenir una bona relació. Pocs mesos després de la seva arribada va acceptar ser Apoderat per ERC en unes eleccions. Com sempre fem, ens vam reunir a primera hora del matí per esmorzar junts abans d'anar cadascú a la mesa electoral assignada. Ell i jo compartíem mesa al Pompeu Fabra.

Carme Martínez

Dia Internacional de la Dona: encara queda feina fer, caminem totes juntes

Recordem a les 146 dones que van morir el 25 de març de 1911 a Nova York, moltes d'elles van ser les protagonistes d'una vaga que va durar tretze setmanes i que va paralitzar el sector tèxtil. A aquesta vaga es van unir 40.000 treballadores del sector. Demanaven millores salarials i condicions, acurtar la jornada laboral i el reconeixement dels drets sindicals. No ens separen moltes dècades d'aquelles dones de principi de segle XX, i encara continuem lluitant pels nostres drets laborals.

La gran decisió

Volem que el nostre fill estudiï al seu municipi. A quin col·legi el portarem? Aquesta és la gran pregunta que s’han fet molts pares del nostre municipi, tant nouvinguts com residents, durant aquest inici d’any. Com escolliré el “cole”? Els seus fills passaran gran part del dia en aquell centre. Posem-nos en situació: A Cunit trobem tres escoles de primària i un Institut, que depenen del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Carme Martínez

Crec en les segones oportunitats

Em declaro ANIMALISTA de tot cor. Des de fa molts anys els animals per a mi han estat una part molt important de la meva vida. Després de la pèrdua del meu amic i estimat Thor, vaig començar a col·laborar activament amb la Protectora de Cunit que està dirigida per AMANCU. He vist una realitat que molta gent no vol veure, perquè “em fa molta llàstima veure’l abandonats i en una gàbia”.

El comiat

Dijous al vespre vam assistir a l'acte de comiat que Òmnium Cultural retia a Muriel Casals .Pantalles immenses reproduïen fotografies de la Muriel que havien enviat milers de ciutadans d'arreu del país . Per l'escenari van passar representants de diverses entitats , amics, amigues i companys de feina amb parlaments tots ells molt emotius i que descrivien les distintes facetes de la vida de la Muriel .