Deltebre

Esquerra demana que l’Ajuntament de Deltebre no cedeixi els romanents a l’Estat

El grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de Deltebre ha convocat avui dimecres una roda de premsa per valorar diversos temes d’actualitat així com les properes accions que emprendran a l’inici del curs polític al setembre. En aquest sentit els republicans s’han mostrat molt crítics amb la mesura del ministeri d’Hisenda del govern espanyol, una mesura que consideren un "nou espoli a les finances dels consistoris" i un "abús de poder" envers els ajuntaments, ja que no podran revertir els diners estalviats als seus municipis en el veïns i veïnes, tenint en compte la crisi social i econòmica arran de la Covid19. Per ERC Deltebre no es pot permetre de forma reiterada que l'Estat trepitgi les competències municipals, tal com està fent amb aquesta nova mesura. En aquest sentit, “des de Deltebre no hem d'estar disposats a fer de petites gestories de serveis i limitar la nostra veu i els nostres posicionaments polítics”ha expressat el portaveu republicà Joan Alginet.

En aquesta línia també s’han referit a la decisió del govern espanyol d’autoritzar transvasar aigua de l’Ebre a Cantabria. Una decisió que no comparteixen i que combatran com a partit amb tots els mitjans possibles . Alginet insta al govern de Lluís Soler a ser un dels municipis capdavanters en la defensa de l’Ebre i a tenir una actitud proactiva en el front institucional. “El govern espanyol mentre maquilla algunes accions al delta, aprova transvasar aigua i per tant debilitar el tram de l’Ebre.  El delta necessita accions, no transvasaments” ha expressat Alginet.

Finalment Alginet ha posat en valor l’actitud de la ciutadania de Deltebre en els últims mesos així com la decisió de l’equip de govern de l’Ajuntament de Deltebre en suspendre tots els actes previstos. “No ens podem relaxar, el virus malauradament encara està present. A totes i tots ens dolen molt les Festes Majors, però ara és quan hem de donar exemple de prudència i d’evitar aglomeracions”.

RAFA FLORES RENUNCIA A L’ACTA DE REGIDOR PER DEDICAR-SE A LES SEVES NOVES RESPONSABILITATS ESPORTIVES

En el transcurs de la convocatòria de premsa l’actual regidor i portaveu adjunt del grup municipal d’Esquerra Republicana- Més Deltebre, ha anunciat que ha decidit renunciar l’acta de regidor a l’Ajuntament de Deltebre per poder dedicar-se plenament a les noves responsabilitats esportives que ha adquirit.  Fa una setmana el fins ara regidor republicà va rebre una oferta per formar part del cos tècnic de la Reial Federació Espanyola d’Atletisme com assessor principal, oferta que, per raons personals, no ha pogut rebutjar. Per a Flores “la decisió de deixar l’acta, no ha estat gens fàcil, perquè durant aquest any he après moltes coses i he tingut el plaer d’estar envoltat d’un gran equip com és el d’ERC Deltebre.” No obstant, Flores ha manifestat que a nivell professional és una oportunitat única, ja que porta més de 25 anys dedicat al món de l’esport i de l’entrenament. “He pres aquesta decisió perquè liderar aquesta nova responsabilitat esportiva i personal requereix molt de temps i sacrifici. Ara és el moment de deixar pas a gent nova, que s’impliqui amb el projecte d’ERC al 100%”.

Per l’altra part, Rafa Flores ha anunciat que seguirà fent costat al projecte que lidera Joan Alginet com a col·laborador i membre de l'equip. “Seguiré donant recolzament a aquest projecte que fa més d’un any va començar amb ganes i il·lusió. Estaré sempre al costat del meu poble pel que faci falta."

Finalment, el portaveu d’Esquerra- Més Deltebre, Joan Alginet, ha agraït la seva tasca com a regidor durant tot aquest any. "Hem viscut un any polític molt intens i des d’aquí vull donar les gràcies a Rafa Flores per estar, tot aquest temps, al nostre costat. Ha sigut un plaer rodejar-nos del seu talent i de la seva actitud constructiva, buscant el millor per a Deltebre. Ha estat una sort tenir-lo al nostre costat”. Alginet ha expressat un sentiment agredolç ja que per una banda perd un regidor amb un gran potencial, però que entén que davant d'un repte d'aquestes magnituds, està content que assumeixi responsabilitats esportives de primer nivell que projectaran Deltebre arreu del món.  "Rafa Flores és un gran actiu de Deltebre i el necessitem al nostre costat" ha conclòs" el portaveu republicà.

Els republicans decidiran en els propers dies la persona que substituirà Flores i a finals d'agost reorganitzaran el grup municipal per tal de seguir amb la tasca de primer grup de l'oposició a Deltebre.