Deltebre

Totes les opinions

Joan Alginet i Aliau.

‘Des de l’anonimat: herois i heroïnes silenciats’, per Joan Alginet

Potser, de totes les experiències viscudes al llarg de la nostra vida, la que més en ha trasbalsat i ens trasbalsa ara i avui, independentment de la nostra edat, és la pandèmia que viu entre nosaltres, ens amenaça i condiciona els nostres pensaments i les nostres accions dia rere dia, minut a minut i a cada instant, i que s’anomena, com tothom sabem, Covid-19 o Coronavirus. La majoria de persones que no tenim coneixements científics, hem d’acceptar, assimilar i digerir la realitat que conformen unes noves circumstàncies, totalment desconegudes; absolutament imprevisibles.

Susana Gómez Castellà (Regidora d'ERC Deltebre)

365 dies de NO violència. Tolerància 0!

Susana Gómez Castellà

Des d’ERC Deltebre reclamem: Prou Violència. Tolerància zero. De generació en generació, les dones, hem estat el fonament de la nostra societat, de les nostres cases i famílies, hem pujat les criatures i cuidat de les persones grans i hem treballat la terra. Des de fa 30 anys, les noves generacions de dones han tingut una millora d’integració a la societat; s’han pogut anar formant intelectualment, fins poder introduir-se al món laboral que durant tants de segles va ser un món d’homes.

La veritat d'esquerra

Per aturar el PP, Esquerra proposa unitat de els forces catalanes per a una nova llei de política lingüítica que ignori la sentència de l'estatut. Ells ataquenel català de les institucions, el PP és l'enemic de la Llengua Catalana, no podem permetre que sigi decisiu el 28 de novembre, només Esquerra ho pot impedir

Dèficit fiscal

És en l’aspecte econòmic on es visualitza de manera mes cara i rotunda la política colonial que fomenta aquesta Espanya constitucional envers Catalunya. ¿Qui pot defensar les politiques que sofrim tots els catalans , independentment que ens sentim espanyols o no. ¿Qui pot defensar què, per qualsevol raó indentitària, Espanya robi a Catalunya seixanta milions d’euros diaris a partir del dèficit fiscal?

Catalunya Lliure

Per molt espanyolista que un sigui a Catalunya, ¿es pot defensar que entre 1985 i 2005, o sigui durant 10 anys, només s’hagin contribuït 2 km d’autovies a Catalunya mentre que a Madrid n’han fet 800 kilòmetres en el mateix període?. La veritat necessitem deixar de dependre de Madrid!