Dosrius - Canyamars - El Far

Totes les notícies

COMUNICAT D'ESQUERRA REPUBLICANA DE CATALUNYA DE DOSRIUS

Després de les eleccions municipals del passat 26 de maig, Esquerra Republicana de Catalunya  va iniciar converses amb Junts per Catalunya i La PAC - CUP per mirar d'establir un pacte de govern durant el mandat 2019-2023. Creiem que aquestes tres formacions podíem donar continuïtat al canvi de cicle polític que fa quatre anys s'havia iniciat al nostre municipi i,  a més, reflexaria la victòria del conjunt d'opcions republicanes i independentistes a les eleccions. Per això, amb la claredat de treballar només amb l'escenari d'un acord amb els partits esmentats, hem estat negociant fins que, el passat dimecres 12 de juny, signàvem un preacord de govern que l'endemà va ser ratificat per l'assemblea de la secció local d'ERC Dosrius. Assabentats del pacte entre el PSC i Junts per Catalunya de Dosrius per formar govern, i des del respecte a les decisions legítimes de cada partit, volem manifestar la nostra decepció per la regressió política que suposa per al nostre municipi recuperar un model de gestió política que ja s'havia demostrat esgotat. Les persones que formem part d'ERC Dosrius, afiliats i càrrecs electes,  seguirem treballant pel nostre municipi amb els valors republicans, les idees i el programa polític que sempre hem defensat. En molts casos, la feina que s'ha fet els darrers quatre anys a l'Ajuntament de Dosrius  veurà la llum en un futur proper i seguirem treballant amb honestedat perquè així sigui. També seguirem lluitant en la defensa dels veïns, veïnes i càrrecs electes que, d'ençà de la violència que l'Estat va desplegar a Canyamars i a Dosrius a l'1 d'octubre del 2017, segueixen coartats per l'amenaça de la repressió i els seus còmplices. En Marc Bosch i l'Eduard Garcia segueixen investigats, encara, sota l'acusació de desobediència i resistència greu a l'autoritat policial per aquells fets que algunes forces polítiques no van voler ni condemnar. Seguirem treballant, ferms i decidits, per fer de Dosrius, Canyamars i Can Massuet del Far, un municipi on la qualitat de vida, la igualtat d’oportunitats i la llibertat siguin motiu de satisfacció per a tots els veïns i veïnes.

Eleccions municipals 2019: un compromís renovat

Esquerra Republicana de Catalunya es presenta a les eleccions municipals 2019 de Dosrius amb un compromís renovat pel nostre municipi i la seva ciutadania. Aquest darrer mandat ha estat intens, i hem après tant dels errors com dels encerts. Ara, seguirem fent poble, treballant per a les persones i la cohesió del municipi, que és extens, plural i divers. Persistirem en la lluita per a la igualtat d’oportunitats entre dones i homes, tot posant un focus especial en ajudar als col·lectius de persones i famílies més vulnerables. Un municipi avança perquè es mou. Seguirem reforçant la cultura, l’esport i el lleure de la mà de les entitats, que són un motor de la nostra societat, i recolzant les iniciatives emprenedores que projecten els valors i atractius del nostre municipi i creen llocs de treball. Volem els millors serveis. Continuarem potenciant els equipaments públics de qualitat, el desplegament de la banda ampla, així com la millora de les infraestructures viàries i un espai urbà pensat en les persones. Per un municipi ordenat, consolidarem una línia de progrés i sostenible, respectuosa amb un entorn natural i un patrimoni cultural que ens omplen d’orgull. Refermem el compromís del municipi de Dosrius amb la construcció de la República Catalana, el país independent que volem, fonamentada en la llibertat, la igualtat i la fraternitat de totes les persones. Ara, més que mai, cal consolidar el model de gestió participativa i transparent, basat en la innovació i l’eficiència que hem dut a terme amb empenta i convicció, sempre al servei de les persones. Les nostres 10 principals propostes:  1. Execució del projecte de la Biblioteca Esteve Albert i Corp #cultura 2. Impuls del projecte de carrers i serveis de Can Canyamars #urbanisme 3. Adequació de la Torre de les Aigües com a espai museïstic i centre de visitants #turisme 4. Restauració del Pou de Glaç de Canyamars #patrimoni 5. Ampliació del Parc de Can Torres amb espais de lleure per a joves i adults #espaipúblic 6.

L'assemblea d'ERC Dosrius aprova la llista per les eleccions municipals del 26 de maig

L’assemblea local d'Esquerra Republicana de Catalunya, el passat dilluns, va aprovar per unanimitat la llista de candidats i candidates que es presentarà a les eleccions municipals de Dosrius el proper 26 de maig. L'alcalde Marc Bosch, que ja va ser escollit candidat fa un any, encapçalarà de nou la candidatura republicana. La candidatura està formada de manera equitativa per dones i homes, una llista cremallera que garanteix la igualtat de gènere. D'altra banda, ERC Dosrius fa una aposta clara per incorporar joves a la política municipal i es caracteritza per la seva obertura a persones de diferents àmbits professionals, actives a diverses entitats, i provinents de tots els nuclis urbans (Dosrius, Canyamars i Can Massuet del Far). Així, l'assemblea republicana ha donat el vist-i-plau a la incorporació d'una independent en el segon lloc de la llista,  Neus Tarensi, advocada i veïna de Can Massuet del Far. La segueixen Eduard Vila (actual regidor), Anna Abril (nova incorporació), Eduard Garcia i Montserrat Jubany, que ja han estat regidors. Pol Caballero, militant de Jovent Republicà, ocuparà la setena posició de la llista. Durant l'assemblea, Marc Bosch va destacar l'obertura de la candidatura a independents com a factor essencial per donar un nou impuls a l'acció de govern, apostant per perfils joves que complementin l'experiència acumulada en els darrers anys. La llista completa està formada per les següents persones: 1. MARC BOSCH DE DORIA 2. NEUS TARENSI I GONZÁLEZ 3. EDUARD VILA I PELEGRÍ 4. ANNA ABRIL I EXPÓSITO 5. EDUARD GARCIA I IÑIGUEZ 6. MONTSERRAT JUBANY I PINÓS 7. POL CABALLERO I ESTEBANELL (JOVENT REPUBLICÀ) 8. GEMMA VIVES I ROS (INDEPENDENT) 9. SAM KADADO ALABASSIRI 10. MARTA COT I FADÓ 11. OSCAR GARCIA I MEDINA (INDEPENDENT) 12. ANDREA SERRANO I GALVÍN (JOVENT REPUBLICÀ) 13. ANGEL GALLART I PORRAS SUPLENTS 14. NEUS CUSSÓ I SELLÉS 15. JOAN CARLES SERRANO I LUQUE 16. LAIA RIVELLES I PERETA (INDEPENDENT) 17. JORDI R.

L’Ajuntament triplica la despesa en seguretat

Un robatori a la llar genera angoixa, trasbals i por. Més enllà del material, sobretot és un cop emocional. Aquest sentiment fins i tot s’estén a familiars, amics i veïns, i provoca intranquil·litat i sentiment d’indefensió. La Policia Local i els Mossos d’Esquadra tenen les eines, l’experiència i la capacitat per combatre aquests fets delictius i treballen amb diferents estratègies: informació, coordinació i prevenció. La informació permet conèixer i identificar els autors dels robatoris. Els cossos de seguretat investiguen el modus operandi, a quin municipi, en quin moment del dia o de l’any... Molts robatoris solen anar a càrrec de grups organitzats itinerants que actuen, principalment, en nuclis de població aïllats i urbanitzacions. Per delictes que sobrepassen el municipi, el treball conjunt de Policia Local i Mossos d’Esquadra és bàsic. La coordinació policial uneix sinèrgies, efectius i comparteix informació per actuar. Darrerament s’han incrementat patrulles, algunes de paisà i fins i tot en helicòpter. El treball conjunt va permetre, dies enrere, fer una detenció. L’Ajuntament de Dosrius vol incrementar el nombre de policies, ja ho va començar al 2018 incorporant un sergent. Per millorar la prevenció, al 2019 triplicarà la despesa en seguretat per disposar de més eines per combatre, investigar i dissuadir els delictes, com són les càmeres de reconeixement de matrícules, nous vehicles i altres inversions. Amb tot, la col·laboració ciutadana és indispensable. Moltes identificacions i detencions s’aconsegueixen gràcies a la denúncia de veïnes i veïns que han observat algun delicte, o bé han advertit la presència de persones sospitoses. Tot plegat ha de servir per disminuir aquests fets tant colpidors, i sentir que el nostre municipi és un lloc millor i més segur per viure. Grup Municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya a Dosrius El Full, 43. Gener de 2019

El diputat d’Esquerra a la Diputació de Barcelona, Jordi Fàbrega, i l’alcalde de Dosrius, Marc Bosch, visiten les obres de desplegament de la fibra òptica

El diputat d’Esquerra Republicana a la Diputació de Barcelona, Jordi Fàbrega, responsable d’Infraestructures Viàries i Mobilitat, va visitar ahir dimarts 11 de desembre les obres de desplegament de canalitzacions per a fibra òptica a la carretera B-510 a Dosrius (Maresme.  Al llarg d’aquesta setmana  es començaran  les feines de rasadora i instal·lació dels tritubs, amb una durada aproximada de dues setmanes.   Jordi Fàbrega ha pogut visitar les obres acompanyat de l’alcalde també republicà, Marc Bosch de Doria.  El desplegament de la fibra òptica pel conjunt de territori de la demarcació és un dels objectius estratègics del Pla d’acció de mandat de la Diputació de Barcelona. El programa té com a objectiu promoure que qualsevol persona de dins del territori tingui accés als serveis de banda ampla competitiva i de qualitat, i construir infraestructures per a la canalització de la fibra òptica perquè aquesta arribi als municipis menys connectats.   Jordi Fàbrega ha destacat que “l'actuació de la Diputació de Barcelona suposarà una acceleració de l'accés de la fibra òptica a bona part de la ciutadania de la demarcació que ara mateix troba dificultats per poder accedir-hi”  i que “aquesta  actuació suposa donar més eines al territori, per aplicar les tecnologies amb la lògica de carreteres intel·ligents”.   Des de l’àmbit local aquesta obra es considera de vital importància, com ha explicat l’alcalde de Dosrius, Marc Bosch de Doria, que ha destacat que “l’arribada de la fibra òptica és una excel·lent notícia per als veïns i veïnes del nostre municipi. Amb aquesta  infraestructura les operadores de telecomunicacions  ja podran fer el desplegament a Dosrius, Can Massuet del Far i Canyamars, que esperem que es porti a terme en els propers mesos”. Bosch ha recordat també que “l’accés a serveis de banda ampla millorarà la competitivitat de les empreses  i generarà noves oportunitats a la ciutadania”.

Presentació a Canyamars del llibre "Vam fer un referèndum" d'Andreu Pujol Mas

La gran participació en el referèndum de l’1 d’octubre del 2017 va demostrar que una part molt important de la societat catalana estava absolutament compromesa amb el dret a l’autodeterminació del país. Tant, que va obviar tots els dictàmens emesos en contra per l’estat espanyol. Milers de ciutadans, fins i tot, van defensar les urnes amb els seus cossos. Les conseqüències d’aquella jornada són incertes, encara. La repercussió a tot el món va ser intensa. Andreu Pujol Mas explica a Vam fer un referèndum com es va preparar i organitzar l’1-O, i fa un repàs cronològic de tot el que va passar en una campanya condicionada per la persecució policial i la vulneració dels drets més fonamentals. El camí polític fins a l’1 d’octubre va estar ple de sobresalts, que no sempre van recollir els mitjans de comunicació. A partir de desenes d’entrevistes a actors de primer nivell que han tingut un paper clau en la vida política més recent, aquest llibre radiografia les tensions que van aparèixer tant en la vida parlamentària com en el si del Govern de la Generalitat. _____________ Presentació del llibre "Vam fer un referèndum. 1-O: El que sabem i el que no sabíem", d'Andreu Pujol Mas (Ed. Saldonar) Dimecres, 24 d'octubre de 2018 a les 19h Casal de les Cotxeres, Canyamars (Dosrius) Activitat oberta a tothom i gratuïta

L’1-O segueix ben viu

Aquest mes d’octubre hem commemorat el primer aniversari de la celebració del referèndum d’autodeterminació convocat per la Generalitat de Catalunya l’1 d’octubre de 2017. Una jornada històrica a Dosrius i arreu del país que va evidenciar la força i la determinació de tot un poble unit en la defensa de la democràcia, així com el ferm compromís de la societat catalana amb la construcció d’una república justa, inclusiva, lliure, plural i avançada. Malgrat la repressió policial injustificable i la censura innòcua de l’Estat espanyol, l’1-O la gent va sortir massivament als carrers a defensar els col·legis electorals i a garantir el dret a la llibertat d’expressió de tots els ciutadans i la celebració del referèndum. A la consulta, el SÍ va guanyar clarament amb un resultat indiscutible. La República Catalana, doncs, no només va guanyar en vots; sinó que també ho va fer en dignitat enfront dels embats i la violència desmesurada d’aquells qui, amb les seves porres, van ser incapaços d’aturar un procés popular que ja, a dia d’avui, resulta imparable. A Dosrius i a Canyamars vàrem patir a les nostres pròpies carns la repressió policial. Amb prop d’una trentena de veïns i veïnes ferits de diversa consideració en unes imatges que van donar la volta al món i que van escenificar la cara més fosca de l’Estat espanyol. Davant els cops i la violència policial, Dosrius i les seves gents es van unir, alçar i rebel·lar, erigint-se en un exemple de pacifisme i determinació que passarà als anals de la nostra història com a país. L’1-O, a més, ha consolidat al municipi l’opció republicana, escenificada el passat 21 de desembre en unes eleccions catalanes on a Dosrius els partits independentistes van superar el 52,5% dels vots. L’1 d’octubre, doncs, segueix ben viu. No defallirem. Seguirem treballant tots plegats per fer efectius els resultats del referèndum i per retornar a casa els polítics i activistes empresonats, exiliats i investigats.

Visita guiada al Parlament de Catalunya, en autobús des de Dosrius

La secció local d'Esquerra Republicana de Catalunya organitza una sortida al Parlament de Catalunya en autobús, el proper divendres 28 de setembre. L'activitat està oberta a veïns i veïnes del municipi de Dosrius que vulguin conèixer la institució i el seu funcionament. La diputada Mònica Palacín donarà la benvinguda i farà la presentació abans de la visita guiada. A pocs dies de commemorar el primer aniversari del Referèndum d'Autodeterminació de Catalunya de l'1 d'octubre de 2017, us convidem a gaudir de la visita a un dels parlaments més antics del món i una de les institucions més importants del nostre país. Dia: divendres, 28 de setembre de 2018 Lloc i hora de sortida: Parada d'autobús de Can Tarau (entrada de Dosrius), a les 5 de la tarda Preu: 3€ / persona Inscripció: e-mail a dosrius@esquerra.cat indicant el nom i cognoms, DNI i número de telèfon mòbil

Presentació a Dosrius del llibre "Josep Abril. Alcalde de Mataró afusellat pel franquisme"

Esquerra Republicana de Catalunya a Dosrius i la Fundació Irla tenim el goig de presentar el llibre "Josep Abril. Alcalde de Mataró afusellat pel franquisme". La biografia d'Abril té alguns episodis vinculats amb la vida política de Dosrius durant la dècada de 1930. L'acte de presentació serà el dijous 17 de maig de 2018 a les 19:30h a la Sala de Plens de l'Ajuntament de Dosrius i comptarà amb la participació de Marc Bosch, l'alcalde de Dosrius; Francesc Teixidó, portaveu del grup municipal d'ERC-MES de Mataró; Margarida Colomer, autora del llibre; Núria Benaiges, descendent de Josep Abril. Per la seva banda, les historiadores dosriuenques Neus Alsina i M. Àngels Jubany contextualitzaran l'època de la II República i la Guerra Civil al nostre municipi. Josep Abril i Argemí (Santa Maria de Palautordera, 1868 – Barcelona, 1939) combinà el  seu ofici de sabater amb un gran afany de saber autodidacta i compromís polític, que el van dur a esdevenir un dels prohoms del republicanisme mataroní de principis del segle XX, com a regidor i com a líder del Partit Republicà Democràtic Federalista i Radical de Mataró. El 1930 fundà i liderà el Centre Republicà Federal de Mataró, una de les entitats que s’adherí, el març de 1931, a la nounada Esquerra Republicana de Catalunya. Un mes després esdevenia el primer alcalde republicà de la ciutat. A partir de 1934 continuà sent regidor fins ja entrada la Guerra Civil. Aquesta llarga trajectòria de lluita cívica, social i política el va portar, a la fi de la guerra, a ser detingut, empresonat, jutjat, condemnat a mort i executat pel règim franquista, esdevenint un símbol de les llibertats democràtiques per a les futures generacions mataronines. Margarida Colomer i Rovira (Vilassar de Mar, 1944) és llicenciada en Geografia i Història per la UAB. Ha estat mestra en totes les etapes de primària i secundària. El 2003 li fou atorgat el Premi Memorial Estrella Casas i Costa, de reconeixement de la seva trajectòria educativa en Ciències Socials.