Dosrius - Canyamars - El Far

L’independentisme trenca la barrera del 50% al municipi de Dosrius

El passat 21 de desembre, els ciutadans de Dosrius vam celebrar les eleccions al Parlament de Catalunya. Unes eleccions en unes circumstàncies excepcionals, convocades sota l’article 155 de la Constitució Espanyola i amb múltiples desavantatges per les opcions independentistes, amb els principals dirigents empresonats o a l’exili, una majoria de mitjans descaradament en contra i amb múltiples prohibicions absurdes, com les del color groc.

A Catalunya els resultats van ser clars, amb una majoria de diputats independentistes i el millor resultat d’Esquerra Republicana de Catalunya des de temps de Macià i Companys, que han consolidat ERC com una de les formacions amb el suport més ampli nacionalment i el principal referent de l’esquerra.

En l’àmbit municipal encara han estat millors, on per primer cop a la història, les formacions independentistes han trencat la barrera del 50% del vot, consolidant la majoria absoluta dels partidaris de la República. Tot això, amb una participació rècord al municipi (84,7%).

La suma de les candidatures d’Esquerra Republicana de Catalunya, Junts per Catalunya i la CUP han obtingut 1.741 vots (52,5%), 206 més que a les eleccions del 27-S de 2015. En aquella ocasió Junts pel Sí i la CUP van obtenir 1.535 vots (49,96%) a Dosrius. Tenint en compte l’augment de la participació experimentat el 21-D (249 votants més), les opcions independentistes són les que han crescut més, destacant Can Massuet del Far (+ 114), però també a Canyamars (+ 58) i a Dosrius (+ 34).

La principal força independentista ha estat Esquerra Republicana de Catalunya, que ha obtingut 853 vots (25,72%), a un sol vot de Ciutadans (854), que s’ha vist beneficiat pel vot útil de les forces contràries a la independència, bloc que ha baixat en percentatge. El gran resultat d’ERC a Dosrius suposa un creixement increïble si es compara amb les últimes eleccions al Parlament on es va presentar en solitari, el 2012, quan va obtenir 325 vots  (12,92%). Per tant, el projecte ha més que duplicat el seu suport en només cinc anys.

Cal continuar treballant, però els bons resultats, consoliden encara més un projecte republicà per Dosrius. En poc més de sis anys s’ha passat de no presentar candidatura el 2011 a nivell municipal, a obtenir l’alcaldia el 2015. A la vegada que en el projecte nacional, s’ha aconseguit una majoria absoluta de vots independentistes, mostrant a més una mobilització sense precedents en dates clau nacional com el 9-N de 2014, o l’1-O de 2017, quan la dignitat dels dosriuencs va fer la volta al món.