Dosrius - Canyamars - El Far

L’1-O segueix ben viu

Aquest mes d’octubre hem commemorat el primer aniversari de la celebració del referèndum d’autodeterminació convocat per la Generalitat de Catalunya l’1 d’octubre de 2017. Una jornada històrica a Dosrius i arreu del país que va evidenciar la força i la determinació de tot un poble unit en la defensa de la democràcia, així com el ferm compromís de la societat catalana amb la construcció d’una república justa, inclusiva, lliure, plural i avançada.

Malgrat la repressió policial injustificable i la censura innòcua de l’Estat espanyol, l’1-O la gent va sortir massivament als carrers a defensar els col·legis electorals i a garantir el dret a la llibertat d’expressió de tots els ciutadans i la celebració del referèndum. A la consulta, el SÍ va guanyar clarament amb un resultat indiscutible.

La República Catalana, doncs, no només va guanyar en vots; sinó que també ho va fer en dignitat enfront dels embats i la violència desmesurada d’aquells qui, amb les seves porres, van ser incapaços d’aturar un procés popular que ja, a dia d’avui, resulta imparable.

A Dosrius i a Canyamars vàrem patir a les nostres pròpies carns la repressió policial. Amb prop d’una trentena de veïns i veïnes ferits de diversa consideració en unes imatges que van donar la volta al món i que van escenificar la cara més fosca de l’Estat espanyol. Davant els cops i la violència policial, Dosrius i les seves gents es van unir, alçar i rebel·lar, erigint-se en un exemple de pacifisme i determinació que passarà als anals de la nostra història com a país.

L’1-O, a més, ha consolidat al municipi l’opció republicana, escenificada el passat 21 de desembre en unes eleccions catalanes on a Dosrius els partits independentistes van superar el 52,5% dels vots. L’1 d’octubre, doncs, segueix ben viu. No defallirem. Seguirem treballant tots plegats per fer efectius els resultats del referèndum i per retornar a casa els polítics i activistes empresonats, exiliats i investigats.