Dosrius - Canyamars - El Far

L’Ajuntament triplica la despesa en seguretat

Un robatori a la llar genera angoixa, trasbals i por. Més enllà del material, sobretot és un cop emocional. Aquest sentiment fins i tot s’estén a familiars, amics i veïns, i provoca intranquil·litat i sentiment d’indefensió. La Policia Local i els Mossos d’Esquadra tenen les eines, l’experiència i la capacitat per combatre aquests fets delictius i treballen amb diferents estratègies: informació, coordinació i prevenció.

La informació permet conèixer i identificar els autors dels robatoris. Els cossos de seguretat investiguen el modus operandi, a quin municipi, en quin moment del dia o de l’any... Molts robatoris solen anar a càrrec de grups organitzats itinerants que actuen, principalment, en nuclis de població aïllats i urbanitzacions. Per delictes que sobrepassen el municipi, el treball conjunt de Policia Local i Mossos d’Esquadra és bàsic. La coordinació policial uneix sinèrgies, efectius i comparteix informació per actuar. Darrerament s’han incrementat patrulles, algunes de paisà i fins i tot en helicòpter. El treball conjunt va permetre, dies enrere, fer una detenció. L’Ajuntament de Dosrius vol incrementar el nombre de policies, ja ho va començar al 2018 incorporant un sergent. Per millorar la prevenció, al 2019 triplicarà la despesa en seguretat per disposar de més eines per combatre, investigar i dissuadir els delictes, com són les càmeres de reconeixement de matrícules, nous vehicles i altres inversions.

Amb tot, la col·laboració ciutadana és indispensable. Moltes identificacions i detencions s’aconsegueixen gràcies a la denúncia de veïnes i veïns que han observat algun delicte, o bé han advertit la presència de persones sospitoses. Tot plegat ha de servir per disminuir aquests fets tant colpidors, i sentir que el nostre municipi és un lloc millor i més segur per viure.

Grup Municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya a Dosrius
El Full, 43. Gener de 2019