Dosrius - Canyamars - El Far

COMUNICAT D'ESQUERRA REPUBLICANA DE CATALUNYA DE DOSRIUS

Després de les eleccions municipals del passat 26 de maig, Esquerra Republicana de Catalunya  va iniciar converses amb Junts per Catalunya i La PAC - CUP per mirar d'establir un pacte de govern durant el mandat 2019-2023. Creiem que aquestes tres formacions podíem donar continuïtat al canvi de cicle polític que fa quatre anys s'havia iniciat al nostre municipi i,  a més, reflexaria la victòria del conjunt d'opcions republicanes i independentistes a les eleccions. Per això, amb la claredat de treballar només amb l'escenari d'un acord amb els partits esmentats, hem estat negociant fins que, el passat dimecres 12 de juny, signàvem un preacord de govern que l'endemà va ser ratificat per l'assemblea de la secció local d'ERC Dosrius.

Assabentats del pacte entre el PSC i Junts per Catalunya de Dosrius per formar govern, i des del respecte a les decisions legítimes de cada partit, volem manifestar la nostra decepció per la regressió política que suposa per al nostre municipi recuperar un model de gestió política que ja s'havia demostrat esgotat.

Les persones que formem part d'ERC Dosrius, afiliats i càrrecs electes,  seguirem treballant pel nostre municipi amb els valors republicans, les idees i el programa polític que sempre hem defensat. En molts casos, la feina que s'ha fet els darrers quatre anys a l'Ajuntament de Dosrius  veurà la llum en un futur proper i seguirem treballant amb honestedat perquè així sigui.

També seguirem lluitant en la defensa dels veïns, veïnes i càrrecs electes que, d'ençà de la violència que l'Estat va desplegar a Canyamars i a Dosrius a l'1 d'octubre del 2017, segueixen coartats per l'amenaça de la repressió i els seus còmplices. En Marc Bosch i l'Eduard Garcia segueixen investigats, encara, sota l'acusació de desobediència i resistència greu a l'autoritat policial per aquells fets que algunes forces polítiques no van voler ni condemnar.

Seguirem treballant, ferms i decidits, per fer de Dosrius, Canyamars i Can Massuet del Far, un municipi on la qualitat de vida, la igualtat d’oportunitats i la llibertat siguin motiu de satisfacció per a tots els veïns i veïnes. Seguirem fent República.

Dosrius, divendres 14 de juny de 2019