Ebre

Totes les notícies

Esquerra trenca el pacte de govern amb el PSC al Montsià per la deslleialtat del president Francesc Miró

Buscarà acords amb altres forces per presentar una moció de censura Aquest matí el Grup de consellers d’Esquerra Republicana del Consell Comarcal del Montsià han anunciat el trencament del pacte de govern amb el PSC per la ‘deslleialtat’ de Francesc Miró, actual president de l’ens des del mes de juliol passat. A més han fet saber que treballaran per presentar una moció de censura el més aviat possible. La vicepresidenta republicana del Consell Comarcal, Carme Navarro, ha explicat que havien presentat al registre del consell la renúncia a totes les seves àrees de govern. Segons Navarro ‘la dinàmica i la relació amb els membres i consellers comarcals del PSC ha estat correcta i de treball conjunt, però les actuacions unilaterals del president Miró és el que ha fet que ens replantegem la nostra continuïtat al govern’ Navarro ha afirmat que s’havien produït Això feia referència al fet que Miró, en plena campanya, interceptés i poses a disposició de la policia uns cartells sobre el referèndum que havien arribat a la seu del Consell Comarcal. La vicepresidenta ha explicat que la setmana passada els republicans van informar el PSC de la intenció de trencar el pacte de govern per l’actuació de Miró i deixar el govern. A més ha manifestat que ‘a partir d’avui obrirem una tanda de converses amb la finalitat de presentar una moció de censura el més ràpid possible i arribar acords per la governança del Consell’. Per acabar Navarro ha volgut deixar clar que el trencament d’aquest pacte de govern ‘fa referència únicament al Consell Comarcal del Montsià per uns fets concrets i unes dinàmiques que no compartim del seu president. Tota la resta de pactes que hi ha a nivell de territori entre independentistes i no independentistes serà algo que s’haurà de valorar a uns altres nivells de partit, i entenc que la decisió de trencar-los o no, serà més global’.

Caparrós: ‘Gràcies a la gent, a partir d’ara, la llibertat i la victòria la tenim al carrer i junts ho aconseguirem’

Aquest matí alcaldes, regidors, diputats provincials i senadors d’Esquerra Republicana de les Terres de l’Ebre i del Camp de Tarragona, com també uns 150 rapitencs, han acompanyat Josep Caparrós, alcalde de la Ràpita, a declarar davant la Fiscalia de Tarragona, on havia estat citat per la seva col·laboració amb els preparatius del referèndum de l’1 d’octubre Caparrós s’ha negat a declarar perquè, segons ha explicat, ‘els alcaldes no estem fent res dolent, al contrari, estem acatant la llei del nostre Parlament i del nostre país i, per tant, entenem que fem allò que els ciutadans volen i ens han demanat’. En aquest sentit, ha afegit que ‘som conscients del que se’ns acusa però també som conscients que tenim tot un poble al darrere i el que no podem fer és fallar al poble. Els nostres arguments passen per la defensa de la democràcia i de la llei del Parlament’. L’alcalde rapitenc ha criticat ‘les detencions antidemocràtiques i il·legals de companys del Govern la setmana passada’ i ha fet una crida a no permetre que n’hi hagi més: ‘Gràcies a la gent, a partir d’ara, la llibertat i la victòria la tenim al carrer i junts ho aconseguirem’. Per acabar, l’alcalde rapitenc ha deixat clar que ‘l’opció desitjable en aquests moments és que l’1 d’octubre votem, que els ciutadans puguin exercir el seu dret a vot i decidir quin futur volen. El més important és que la ciutadania surti al carrer, perquè això no ho poden fer les institucions soles, això només ho farem si la ciutadania surt al carrer’.

Tomàs: ‘Els alcaldes no hem fet res dolent, jo responc a la voluntat d’Amposta i de Catalunya’

Aquest matí alcaldes, regidors, diputats provincials isenadors d’Esquerra Republicana de les Terres de l’Ebre i del Camp de Tarragona, així com representants d’altres partits, han acompanyat l’alcalde d’Amposta, Adam Tomás, a declarar davant la Fiscalia de Tarragona, on havia estat citat per la seva col·laboració amb els preparatius de l’1 d’octubre. Més dos cents ampostins i ampostines s’han desplaçat fins a les portes de la Fiscalia per expressar la seva solidaritat a Tomàs portant garbes d’arròs a la mà i cartells on es podia llegir ‘Alcalde, estem amb tu. #AmpostaVotarà’. Tomàs en sortir de la Fiscalia ha explicat que s’ha acollit al ‘dret de no declarar’ i que ara hi ha un termini de sis mesos per veure si ‘decideixen que això tiri endavant o no’. ‘Sempre he dit que els alcaldes no hem fet res dolent, jo responc a la voluntat d’Amposta i de Catalunya, i ja som 796 els alcaldes que estem donant el suport al referèndum, fet que representa el 84% de les alcaldies del país i el 85% de la població’. Ha manifestat. Entre crits de ‘votarem’, ‘independència’ i ‘no estàs sol‘, Tomàs ha agraït el suport rebut d’aquells que lluiten per poder votar l’1 d’octubre: ‘ la força que tenim aquí demostra que no estem sols, i per tant quan entrem al despatx ens sentim acompanyats de la gent’ Tomàs ha deixat clar que ‘he vingut voluntàriament perquè no vull donar la imatge a l’Estat espanyol de què es porta un alcalde detingut a testificar per les forces de seguretat catalanes, fet que vull estalviar, no per la meva imatge, sinó per la del meu país’. Per acabar ha advertit que ‘la situació de normalitat cada vegada és menor i la situació d’excepcionalitat que patim farà que si acabem votant, que és el que volem i en el que continuarem treballant, ningú ens pugui recriminar que aquest procés no té garanties’.

Montserrat: ‘Davant d’aquest atac el poble unit sabrà defensar les nostres institucions, les nostres llibertats i els nostres drets’

Arran de l’ocupació de les institucions catalanes que ha fet avui l’Estat espanyol i les detencions i vulneració de drets portada a terme per la Guardia Civil s’ha convocat aquest migdia una concentració de solidaritat amb els represaliats i en defensa de les nostres institucions al davant de la seu de la Delegació del Govern de la Generalitat a les Terres de l’Ebre. Representants de l’Assemblea Nacional Catalana, Òmnium Cultural, PdCat, Esquerra Republicana s’han dirigit als assistents, entre els quals hi havia molts alcaldes i regidors de les Terres de l’Ebre. Alfons Montserrat president de la Federació ha afirmat que ‘estem indignats per aquest atac a la democràcia i a l’Estat de dret. Patim pràctiques totalitàries, impròpies d’un Estat de dret i no homologables a cap democràcia europea. Estan portant-nos a un Estat policial’. Montserrat ha advertit que: ‘davant d’aquest atac el poble unit sabrem defensar les nostres institucions, les nostres llibertats i els nostres drets’. A més ha recordat als assistents que ‘la nostra força sou vosaltres i el dia 1 d’octubre arribarem si vosaltres voleu arribar’. Alfons Montserrat per acabar el seu parlament ha volgut tenir unes paraules de record i solidaritat per a tots els detinguts i les seves famílies, i en especial per a la del rapitenc i secretari d’Hisenda de la Generalitat de Catalunya, Lluís Salvadó.

Montserrat: ‘El millor regal que li podem fer a Rajoy són unes urnes plenes de paperetes’

Aquest matí, el president de la Federació de l’Ebre d’Esquerra Republicana, Alfons Montserrat, ha denunciat ‘els tics autoritaris del Govern espanyol que, davant un problema polític, l’única solució que dóna és la repressió i la negació de la democràcia’.   Segons Montserrat, ‘és patètic veure com al segle XXI les forces de seguretat de l’Estat es dediquen a identificar gent jove, requisar cartells, graneres, i buscar poals, a més d’amenaçar els alcaldes amb l’aplicació encoberta de l’article 155’.   El president republicà, ‘davant d’aquesta vulneració democràtica’, ha fet una crida a la ciutadania perquè ‘el dia 1 sigui un riu de vots de tots els colors, i el millor regal que li podem fer a Rajoy són unes urnes plenes de paperetes, de la nostra dignitat i de democràcia’.   L’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, ha recordat l’èxit de la lluita contra el Pla Hidrològic com a exemple del camí a seguir. ‘Les Terres de l’Ebre ens hi juguem molt, no només ens juguem el fet de ser una república sinó que també ens juguem protegir el patrimoni que està amenaçat per l’Estat espanyol. Només amb un Estat propi serem capaços de defensar el nostre riu i poder decidir què en volem fer’. Tomàs s’ha mostrat convençut que la gent de l’Ebre prendrà consciencia i anirà a votar’.