Ebre

Roig: “Demanem a Pallarès que ens doni resposta convocant la reunió amb Sabaté per les ajudes dels aiguats de 2018”

Demana al Departament de Presidència que asseguri als ajuntaments el cobrament íntegre de les quantitats assignades

L’alcalde d’Alcanar, Joan Roig, ha recordat que diferents alcaldes i alcaldesses republicans fa una setmana van adreçar cartes al delegat territorial del Govern de la Generalitat a les Terres de l’Ebre, Xavier Pallarès; i al subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Joan Sabaté; sol·licitant  la convocatòria d’una reunió conjunta per esclarir els criteris establerts i les quantitats a cobrar per les ajudes dels aiguats de 2018.

“El senyor Sabaté va manifestar públicament en una entrevista a Ràdio Ebre Cadena Ser la seva disponibilitat a assistir a la reunió conjunta mentre que el senyor Pallarès encara no ens ha contestat. Així que li demanem, una vegada més, que ens doni resposta a les peticions que li hem fet arribar per escrit i convoqui la reunió conjunta amb el senyor Sabaté, els alcaldes i alcaldesses dels municipis afectats”. Ha dit Roig.

L’alcalde canareu ha afirmat que “el Departament de Presidència de la Generalitat ha d’emprendre accions urgents per aconseguir rectificar els criteris que ha establert i fer possible que els ajuntaments puguem cobrar la integritat de les quantitats econòmiques assignades que ens va comunicar el senyor Sabaté”.

Roig ha advertit que “si a causa de la inoperància del Departament de Presidència els ajuntaments al final no poden rebre les ajudes dels aiguats de 2018, els representants d’aquest Departament hauran d’assumir la responsabilitat de la pèrdua d’aquestes inversions, tan necessàries per als nostres pobles”.