Ebre

Esquerra presenta a la Ràpita “Tornarem a vèncer”, la proposta estratègica independentista de Junqueras i Rovira

Esquerra Republicana va presentar el passat dijous 10 de setembre a la Ràpita el llibre 'Tornarem a vèncer (i com ho farem)' d'Oriol Junqueras i Marta Rovira. El llibre, escrit a quatre mans entre el president i la secretària general dels republicans, vol ser una proposta estratègica posada al servei de l’independentisme perquè aquest esdevingui hegemònic i es pugui assolir la República Catalana.

L’acte, que va comptar amb les intervencions de la regidora de Cultura, Erika Ferraté, l'alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, i el diputat  al Parlament, Lluís Salvadó; és la primera presentació de les més de trenta que s’han previst fer a les Terres de l’Ebre.

Salvadó va desgranar el contingut del llibre esmentant les lliçons a extreure a partir de la diagnosi de les fortaleses i febleses extretes arran de l’1 d’octubre. Entre les fortaleses importants el diputat va destacar la celebració del referèndum malgrat els intents de l'Estatd'aturar-lo per la força. Per a Salvadó“va ser una victòria que va permetre guanyar a tot un Estat". Un fet però que, tal com apunta el llibre, contrasta amb febleses com la de no poder aconseguir l’objectiu posterior de guanyar la independència.

La proposta republicana, segons va explicar el diputat,  planteja“aprendre de l’experiència viscuda per fer un pla d’acció que maximitzi les fortaleses i redueixi les febleses, i per preparar el país per d’aquí uns anys tornar-ho a fer”. Tal com apunten els autors del llibre a més caldrà que l'independentisme esdevingui majoritari a tot Catalunya, la qual cosa requerirà del "bon govern republicà" i de fer "molta feina a tots els barris i ciutats del país”. Aquesta majoria independentista haurà de ser àmplia i reiterada en les diverses convocatòries electorals, per portar l’Estat a acordar un referèndum d’autodeterminació, i en cas de negar-s’hi, no es descarta, en cap cas,activarla via unilateral.

El diputat republicà afirmà que "la conclusió del llibre és quehem d'aprendre d'allò que vam fer bé i d’allò altre que no vam fer prou bé, i tornar a provar-ho,aplicant el sentit comú, quan el país estigui preparat i tinguem possibilitats de guanyar. ".

L'alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, va subratllar que el full de ruta passa, com diu el llibre, per "treballar, treballar i treballar" aconseguint arreu del país el que s'ha aconseguit a territoris com les Terres de l'Ebre, on ara l'independentisme és majoritari.

Aquesta va ser la primera de les més de 30 presentacions que faran els republicans per totes les Terres de l'Ebre amb la participació de diputats i diputades de la formació i altres personalitats del món cultural i social del territori. A la de la Ràpita han seguit les presentacions del llibre a Horta de Sant Joan, Deltebre, Xerta, Ulldecona i Roquetes.