Ebre

El candidat al Parlament Europeu per les Terres de l’Ebre dins la coalició Esquerra Republicana-NeCAT-Catalunya Sí, va fer anit l’enganxada de cartell

Francesc Barbero, candidat al Parlament Europeu per les Terres de l’Ebre dins la coalició Esquerra Republicana-NeCAT-Catalunya Sí, i que ocupa el número 18 va fer ahir per la nit la tradicional enganxada de cartell a Tortosa. Acompanyat per més d’una trentena de militants i simpatitzants del partit, entre els quals hi havia dos ebrencs més que també formen part de la candidatura, Teresa Moreno i Joan Salvador Balaguer, Barbero va destacar que ‘Catalunya i sobretot les Terres de l’Ebre ens hi juguem molt, en aquestes eleccions’.

El candidat ebrenc va recordar que ‘les Terres de l’Ebre sempre hem apel·lat a Europa quan ens ha convingut per aturar les barrabassades del Govern espanyol, com en el cas del transvasament de l’Ebre, i ara hi haurem de tornar apel·lant a les directives marc de l’aigua i d’hàbitats per aturar de nou la nova amenaça’. Barbero va posar com a exemple de com Europa pot afectar el riu Ebre i les polítiques mediambientals la descontaminació de l’embassament de Flix. Un 70 % del finançament de les obres que ara s’estan fent es fan amb fons europeus que havien estat destinats a obres del Pla Hidrològic del PP i es va aconseguir que es destinessin a obres beneficioses per al territori com aquestes. Però, segons Barbero, ‘el problema és que Europa té els fons econòmics però qui decideix com es gasten són els governs estatals i, per tant, mentre no arribi la República catalana, l’única manera d’influir a Europa és mitjançant els nostres eurodiputats’. Per això, el candidat republicà va destacar que ‘és molt important per a les Terres de l’Ebre tenir eurodiputats catalans amb una idea clara de quins interessos de l’Ebre cal defensar davant la Comissió Europea i el Consell d’Europa’.

Francesc Barbero va fixar com un dels principals objectius ‘que hi hagi una gran participació, com mai abans han tingut unes eleccions europees a Catalunya, i que es visualitzi que ens prenem seriosament aquestes eleccions’. En clau catalana, Barbero va recordar que ‘ens hi juguem molt com a país’. A sis mesos vista del referèndum del 9 de novembre, el candidat republicà va demanar que ‘la Unió Europea agafi el seu paper d’àrbitre davant el perill que el Govern espanyol no ens deixi votar, volem que intervingui defensant la democràcia i que es pugui votar’. És per això que els republicans no donaran cap suport a cap president de la Unió Europea que no estigui a favor de les demandes catalanes. Barbero va desitjar que ‘les forces sobiranistes tinguin un molt bon resultat i que es visualitzi que el poble de Catalunya dóna suport al procés’.