Ebre

Des de l’Ametlla de Mar, on es celebrava la consulta sobre la independència, ha comparat la desfilada militar de Madrid, que és el passat, amb la democràcia catalana, que és el futur

Aquesta tarda el president d’Esquerra, Joan Puigcercós, s’ha traslladat a l’Ametlla de Mar per acompanyar els membres del grup municipal local d’Esquerra, format per Jordi Gaseni, Rosanna Samarra i Montse Llambrich, a votar en la consulta sobre la independència de Catalunya. També hi eren presents els candidats per les Terres de l’Ebre a les properes eleccions al Parlament de Catalunya; Lluís Salvadó i Montserrat Perelló. Per al president d’Esquerra “avui 12 d’octubre podem veure el passat, que són els exèrcits, la desfilada de Madrid, els tancs, la violència, la imposició, la no raó; i també podem veure per un altra banda la democràcia catalana, que és el futur. Gent que treballa voluntàriament per poder fer una consulta i que Catalunya un dia pugui fer un referèndum democràtic per decidir si volem continuar a Espanya o ser independents”. Puigcercós en la mateixa línia ha afegit que “el futur és una Catalunya independent, lliure, europea, amb concòrdia i bona relació amb Espanya però sense exèrcits; que pensi en el treball, la cultura, la recerca, l’educació, la salut i els serves socials”. Pel president republicà la conclusió del dia d’avui és molt clara: “crec que aquests són dos models absolutament antitètics i que reforça la proposta d’Esquerra de que el futur és la independència i el passat és Espanya”. Puigcercós que ha felicitat a la població i els organitzadors de la consulta a l’Ametlla de Mar s’ha mostrat molt esperançat perquè “tenim futur democràtic, que són paperetes i urnes, i tenim gent com la de l’Ametlla de Mar que s’han organitzat i treballat amb tota la il·lusió per fer que de forma democràtica es pugui decidir el nostre futur”.

Puigcercós ha qualificat “d’errada” la participació del president de la Generalitat en l’acte de la desfilada militar espanyola “perquè a Madrid hi ha moltes raons per anar-hi a exigir i demanar allò que és nostre i la desfilada militar no ho és”. Així el president d’Esquerra ha posat com exemple de raons justificades per anar a Madrid el reivindicar les balances fiscals, reclamar que s’acabi el dèficit fiscal, demanar que s’acabi la marginació de Catalunya en les inversions de l’Estat, suprimir els peatges o que es faci a les Terres de l’Ebre una estació intermodal com la que es vol a l’Aldea. Per Puigcercós “anar a la desfilada de la hispanitat és perdre el temps perquè és el passat, i el que cal és mirar cap el futur. I agradi o no agradi a Madrid, el futur és la independència de Catalunya”.

El portaveu del grup municipal d’Esquerra de l’Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, ha afirmat que “avui és un dia històric pel nostre poble perquè amb la consulta la Cala demostrem que és possible fer un referèndum vinculant a nivell de tot Catalunya i que això cada dia està més prop”. Gaseni ha agraït la feina dels voluntaris que han treballat per fer possible la consulta d’avui i ha destacat l’elevat nivell de participació.