Ebre

Carme Navarro i Miquel Aubà seran els primers candidats al Congrés i el Senat de la Federació de l’Ebre d’Esquerra Republicana

Ahir per la nit a Roquetes la Federació de l’Ebre d’Esquerra Republicana de Catalunya va celebrar el Congrés per escollir els candidats que aniran a la llista de les eleccions generals del proper 20 de desembre a les Corts Generals. L’actual regidora republicana de l’Ajuntament d’Alcanar i presidenta del Consell Comarcal del Montsià, Mari Carme Navarro i Balada, va ser l’única candidata que es va presentar per ser la primera persona representant al Congrés per la Federació de l’Ebre. Els prop de 50 militants assistents van donar suport a la seva candidatura.

Durant la seva presentació Navarro va demanar de ser forts a Madrid per: ‘d’una banda portar davant  les Corts Generals espanyoles el mandat democràtic aconseguit el passat 27 de setembre a Catalunya per defensar allà totes les accions i acords que prengui el Parlament  i el Govern de la Generalitat. De l’altra, per denunciar el maltractament que hem patit i patim les Terres de l’Ebre per part dels governs espanyols’. Segons la candidata ebrenca caldrà  ‘defensar-nos de les diferents agressions que patim’, tot posant com exemple el nou Pla Hidrològic de la Conca de l’Ebre, el projecte Castor i la manca d’inversions en infraestructures i actuacions a les nostres comarques.  Navarro va qualificar ‘d’escandalosa i dolorosa la negativa del Ministeri de Foment a suprimir els peatges de l’autopista AP-7 i així evitar l’alta mortaldat i sinistralitat que pateix la carretera N-340 al seu pas per les Terres de l’Ebre’.

Tot seguit els militants van escollir a Muntsa Cabetas, militant d’Arnes, i Marc Puigdomènech, regidor de Tortosa; com a candidats al Congrés de Diputats que acompanyaran Mari Carme Navarro a la llista electoral .

Pel que fa al Senat, l’única candidatura que es va presentar per ser la primera persona representant de la Federació de l’Ebre, va ser la de l’independent Miquel Aubà i Fleix, regidor d’Alternativa per Gandesa - Acord Municipal. Aquesta candidatura, a l’igual que la de Navarro, va  comptar amb el suport absolut de la militància. Després es van escollir com a resta de candidats que acompanyaran Aubà al Senat a Maria Teresa Puell, regidora de republicana de l’Ametlla de Mar; Cinta Agné, regidora republicana de Móra d’Ebre; i Ismael Piñas, militant d’Amposta.

Ara la Federació de l’Ebre traslladarà la proposta a l’Executiva Nacional i el Consell Nacional del partit que són els qui acabaran de determinar l’ordre definitiu dels candidats que es presentaran per la demarcació de Tarragona.