Ebre

Josep Boyer, Fermí Guimerà, Jaume Pallisé i Joaquim Vidal van rebre el guardó a la Fraternitat Republicana, i la Plataforma en Defensa de l’Ebre, la Menció Joan Ferré.

La Federació de l’Ebre d’Esquerra Republicana de Catalunya el passat divendres 22 d’abril va commemorar amb diversos actes el 85è aniversari de la proclamació de la República catalana. A la sala polivalent de l’Ajuntament de Xerta, s’hi van aplegar més d’un centenar d’assistents per escoltar la xerrada del diputat Joan Tardà. Després, prop de dues-centes persones van participar en el sopar d’Homenatge a la Fraternitat Republicana. Durant el sopar, amb la presència de Joan Tardà, es van lliurar els guardons a la Fraternitat Republicana per homenatjar persones que han portat una trajectòria basada en la defensa dels valors republicans i de Catalunya.

Per la comarca del Baix Ebre, l’homenatjat va ser Josep Boyer i Margalef, del Perelló. Josep, l'any 1976, quan encara ERC no estava legalitzada, es va fer militant del partit. El seu primer carnet no portava cap nom ni tampoc cap fotografia, però sí que hi ha el número d’afiliat d’aquell moment. Per la comarca del Montsià es va homenatjar Fermí Guimerà i Geira, d'Alcanar, fundador l’any 1978 de la Secció Local d’ERC d’Alcanar. Per la Ribera d’Ebre, es va homenatjar Jaume Pallisé, amb més de vint-i-cinc anys de militància al partit, impulsor de la creació de la Secció Local de Tivissa l’any 1992 i cap de llista a les eleccions municipals de 1995, amb les quals Esquerra aconseguia per primer cop des de la recuperació de la democràcia representació municipal a Tivissa, amb dos regidors. Per la Terra Alta, es va homenatjar Joaquim Vidal i Lluís de Vilalba del Arcs, fundador a la comarca l’any 1975 d'Unió de Pagesos. També va ser alcalde de Vilalba dels Arcs entre 1995 i 2003, impulsor de la creació de la UPTA i també del nucli local de l’Assemblea Nacional Catalana. D’altra banda, la Secció Local de Xerta va fer un reconeixement a Joan Brull i Martínez, catalanista, defensor de la llengua i cultura catalanes i fundador, l'any 1985, amb un grup de joves, del Centre Excursionista de Xerta.

Les JERC de les Terres de l'Ebre van lliurar la Menció Joan Ferré a la Plataforma en Defensa de l'Ebre, en reconeixement per la seva lluita. Abans, a primera hora de la tarda, el professor i escriptor Emigdi Subirats havia ofert la xerrada ‘La Guerra Civil més incivil’.

Foto de grup dels homenatjats. D'esquerra a dreta. Guardó de la Fraternitat Republicana per Joaquim Vidal, Josep Boyer, Albert Salvadó, Joan Tardà, Jaume Pallisé i Fermí Guimerà. Menció Joan Ferré de les JERC Ebre a la Plataforma en Defensa de l'Ebre; i reconeixement de la secció local de Xerta a Joan Brull (en la seva representació la seva neta).