Ebre

Esquerra programa 43 actes per explicar els motius que té la gent de l’Ebre per votar Sí al referèndum

Aquest matí el president de la Federació de l’Ebre d’Esquerra Republicana, Alfons Montserrat, ha presentat la campanya que farà el partit a les nostres comarques pel referèndum de l’1 d’octubre. Montserrat ha explicat que faran una ‘campanya pedagògica i en clau ebrenca, explicant amb un fullet els motius que tenim la gent de l’Ebre per anar a votar Sí’.

El president republicà en aquest sentit ha afirmat que ‘la República catalana és la gran oportunitat que tenim per salvar el nostre riu i el nostre Delta, per a poder disposar d’unes infraestructures i uns serveis ferroviaris dignes, i per aconseguir un major equilibri territorial on les Terres de l’Ebre puguin ser protagonistes i reconegudes a partir de la nova organització territorial en vegueries’.

Montserrat ha insistit en què ‘és una oportunitat única que tenim les Terres de l’Ebre’ contraposant-ho ‘amb l’amenaça sistemàtica del Pla Hidrològic i del Castor i la desinversió que ens condemna a patir dèficits d’infraestructures i serveis’. Això ho ha exemplificat amb la gran sinistralitat de la N-340, l’abandonament de la N-420, la inexistència de l’autovia A-7, la no construcció de les variants de Gandesa i de Corbera d’Ebre; a la vegada que criticava com els governs espanyols mentrestant construïen autovies gratuïtes, Aves sense passatgers i rescataven les autopistes radials de Madrid.

La Federació de l’Ebre d’Esquerra  que ha previst organitzar 43 actes públics i moltes paradetes a peu de carrer, començarà la seva campanya aquest dijous a la nit amb un sopar popular amb el grup musical MARTA & GREGORI. L’acte central de campanya a les Terres de l’Ebre se celebrarà el diumenge 17 de setembre al migdia al  parc de Tortosa i comptarà amb la presència del president del partit, Oriol Junqueras, i del secretari d’Hisenda de la Generalitat, Lluís Salvadó. El partit republicà també participarà en diversos actes organitzats de manera conjunta al territori amb altres partits i entitats favorables al Sí.