Ebre

Esquerra Republicana guanya a 35 municipis i 2 EMD de les Terres de l'Ebre

Acte central ERC-Cat Sí la Ràpita
La coalició Esquerra Republicana - Catalunya Sí ha estat la guanyadora al conjunt de le Terres de l’Ebre. Amb percentatges de vots molt superiors a la mitja del partit al conjunt de la demarcació de Tarragona i del país. A les Terres de l'Ebre hem aconseguit el 34,44 %, al conjunt de la demarcació de Tarragona el 23,75%, i al total del país 21,39 %.

Hem estat la primera força al Baix Ebre amb 14.016 vots (33,4%), el Montsià amb 13.180 vots (36,1%) i la Ribera d'Ebre amb 4.764 vots (35,4%). A la Terra Alta hem amb 2.252 vots (30,55%) a només dos vots de la primera. Fet que es podria revertir després del recompte definitiu quan es sumin els vots de l'exterior. En total a les Terres de l'Ebre Esquerra Republicana ha obtingut 34.212 vots.

A quins municipis s'ha guanyat?

Al MONTSIÀ a 8 dels 12 pobles: Alcanar, Amposta, Godall, Mas de Barberans, la Ràpita, Sant Jaume d’Enveja, la Sénia i Ulldecona. A més de l’EMD dels Muntells.

Al BAIX EBRE a 11 dels 14 pobles: L’Aldea, l’Ametlla de Mar, Benifallet, Camarles, Deltebre, Paüls, el Perelló, Roquetes, Tivenys, Tortosa i Xerta. A més de l’EMD de Campredó

A la RIBERA D’EBRE a 11 dels 14 pobles: Ascó, Benissanet, Flix, Garcia, Ginestar, Miravet, Móra la Nova, Rasquera, Riba-roja d’Ebre, Tivissa i la Torre de l’Espanyol.

A la TERRA ALTA : guanyem a 5 dels 12 pobles: Batea, Caseres, Corbera d’Ebre, la Fatarella i el Pinell de Brai.