Ebre

Els alcaldes republicans de la N-340 a l’Ebre li demanen al ministre Ábalos la gratuïtat immediata de l’AP-7

Els alcaldes d’Esquerra Republicana de Catalunya que pertanyen a municipis pels quals passa la N-340 a les Terres de l’Ebre; davant la intenció del ministre de Foment, José Lluís Ábalos, de no renovar la concessió de l’Autopista AP-7 quan finalitzi el contracte, manifestem que:

- La Ministra del govern del PP, Ana Pastor, l’any 2016, ja va anunciar la decisió o intenció de no renovar la concessió de l’Autopista AP-7 quan acabés el seu contracte l’any 2019.

- Recordar que els governs del PP i del PSOE són els responsables que durant dècades les Terres de l’Ebre hagin patit una carretera N-340 saturada i amb una alta sinistralitat; i que no hagin disposat d’una via ràpida gratuïta, com seria l’autovia A-7, que no ha tingut continuïtat, ni pel nord ni pel sud, per la manca de voluntat  política i pressupostària del PP i del PSOE. L’alternativa a la qual hem estat condemnats, és la de pagar peatges a l’autopista AP-7.

- Per tant, demanem al ministre de Foment, Jose Luís Ábalos, que per acabar amb la sinistralitat de la carretera N-340 s’aprovi la gratuïtat immediata de l’autopista AP-7, i no esperi un any a l’acabament de la concessió. Aquesta seria la mesura més efectiva i justa.

- A més sol·licitem, que tan aviat sigui nomenat el nou  subdelegat del Govern de l’Estat a Tarragona, aquest celebri una reunió urgent amb els alcaldes de la N-340 afectats per la construcció de les rotondes i millores d’enllaços i interseccions publicades al BOE del passat 12 de juny.

Signat: Alfons Montserrat, alcalde d’Alcanar; Josep Caparrós, alcalde de la Ràpita; Adam Tomás, alcalde d’Amposta; Dani Andreu, alcalde de l’Aldea; Ferran Cid, alcalde del Perelló; i Jordi Gaseni, alcalde de l’Ametlla de Mar