Ebre

Paco Gas pren possessió com a nou diputat d'Esquerra Republicana a la Diputació de Tarragona

Durant el Ple de la Diputació de Tarragona d’aquest dimarts ha pres possessió de l’acta de diputat, l’alcalde de Roquetes, Francesc Gas, substituint a Gervasi Aspa, que va deixar el càrrec el passat mes de juny per jubilació. Gas ha recordat que vol  treballar per aconseguir la llibertat dels presos i preses polítiques, el retorn dels exiliats i exiliades i per la consolidació de la República Catalana.

Francesc Gas té una llarga trajectòria política vinculada a l’independentisme. L’any 1973 començà a vincular-se a l’activisme antifranquista i el 1976 s’integrà al PSAN. L’any 1991 va ser elegit regidor de l’ajuntament de Roquetes, primer encapçalant les llistes de Catalunya Lliure i després (1999) les d’Esquerra Republicana. Gran activista social, ha format part  i participat en la fundació d’organitzacions d’àmbit cultural (ARJUB), esportiu (La Joca Club Alpí), de conservació de la natura (ACTE, GEPEC), i en defensa del territori (Plataforma en Defensa de l’Ebre).

Des de l'any 2003 forma part del Consell Comarcal del Baix Ebre com a conseller, ocupant diferents responsabilitats. Actualment, és membre de l'equip de Govern i President del Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l'Ebre (COPATE).

L’any 2007, com a cap de llista de la candidatura d’ERC, va ser elegit alcalde de Roquetes.  Alcaldia que va consolidar, tant a les eleccions de l’any 2011 com al 2015 en ser ERC la candidatura més votada.

• Notícia de Canal TE sobre la presa de possessió de Francesc Gas com a diputat provincial