Ebre

Salvadó: ‘Les porres de la policia espanyola van aconseguir algunes urnes, però no es van poder emportar la dignitat dels nostres pobles”

Els diputats republicans Lluís Salvadó i Irene Fornós van participar ahir en els actes que es van celebrar ahir a Roquetes per commemorar l’1 d’octubre. Salvador va manifestar que “aquesta data marca un abans i un després en la història de Catalunya, allà es va arribar a un punt de no retorn com a país que ens va fer entrar en una nova fase”.

Després de recordar la repressió i violència que van patir l’1 d’octubre els veïns de Roquetes, Móra la Nova i la Ràpita, Salvadó va afirmar que “les porres de la policia espanyola van aconseguir algunes urnes però no es van poder emportar la dignitat dels nostres pobles. La dignitat es va quedar tota al territori i van deixar uns pobles orgullosos d’allò que havien aconseguit de forma col·lectiva; defensar el dret a vot”.

El diputat rapitenc va voler fer una crida “a mantenir-nos units i ferms perquè és l’única manera de guanyar i aconseguir la independència del nostre país”.

La diputada Irene Fornós va destacar “la dignitat i valentia de la gent de les Terres de l’Ebre i com això ens va cohesionar a tots com a
poble”
. Fornós va tenir un record per als empresonats i exiliats; “perquè sense el seu compromís l’1d’octubre no hagués estat possible”. Per això va reivindicar “seguir lluitant en fermesa junts i cohesionats per la llibertat dels empresonats i el retorn dels exiliats”.