Ebre

Xavier Faura optarà a l’Alcaldia amb la proposta de ‘canviar per millorar’ Tortosa

Tot i les condicions meteorològiques adverses dues-centes persones es van aplegar a la Cambra de Comerç de Tortosa, el passat divendres, per assistir a l’acte de presentació de Xavier Faura, com a candidat a l’Alcaldia de Tortosa per Esquerra Republicana – Tortosa Sí. Abans de la seva intervenció l’exregidor republicà Lluís Martín Santos va llegir una carta d’Oriol Junqueras.

Faura va definir la seva proposta per a Tortosa com la ‘de canviar per millorar’. ‘Volem donar forma i sentit a la Tortosa republicana, omplir-la de contingut social, projectar-la en el present i en el futur més immediat’. Va dir abans d’explicar els principals eixos d’actuació, entre els  que va destacar ‘la dinamització de la ciutat en l’àmbit econòmic i cultural, i la millora de la mobilitat’.

El candidat es va comprometre a ‘treballar per una Tortosa, propera, generosa, nexe d’unió de tot un territori; que no només ha de ser la capital administrativa del sud de Catalunya sinó que ha d’exercir de veritable capital’.

L’alcaldable va expressar la voluntat de ‘definir cap a on ha d’anar Tortosa els propers 20 anys, amb la col·laboració i la complicitat del teixit associatiu, i també de les altres forces polítiques. Perquè els models de ciutat més potents, i que tenen més èxit, es basen en el consens’.
‘Farem una política de ma estesa a l’oposició on els regidors dels altres partits seran els nostres col·laboradors necessaris, no pas els nostres adversaris. Volem sumar per canviar, sumar per millorar’. Va afirmar Faura.

El candidat republicà va reclamar una nova manera de fer política: ’transparent, amb les portes de l’Ajuntament sempre obertes, propera i molt participativa, amb la implicació dels moviments associatius, i amb fórmules per sotmetre’ns al control directe dels ciutadans’.
L’acte el va cloure el president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent, afirmant que ‘no és més republicà aquell qui més crida, sinó aquell que dóna i fa més polítiques per a la gent del seu entorn’.