Ebre

Alfons Montserrat exigeix el desmantellament del Castor

El president de la Federació de l’Ebre d’ERC i exalcalde d’Alcanar, Alfons Montserrat, ha comparegut a la Comissió d’Investigació sobre el Projecte Castor del Parlament de Catalunya aquest dilluns.

Montserrat ha demanat als diputats que treballin i “facin tot el que convingui perquè un malson com aquell no torni a passar” i ha reclamat que s’acabi el projecte definitivament: “No es pot tenir aquesta espasa de Dàmocles damunt d’un territori fent-lo patir”.

L’exalcalde d’Alcanar ha denunciat les dificultats que van tenir per obtenir informació durant tot els procés i l’opacitat. També ha remarcat la no cooperació institucional per part de Madrid: “Ho vam viure en solitud, la Generalitat sí que ens va donar suport, però del govern central ningú ens va donar cap tipus d’informació, ni de com havíem d’enfrontar els terratrèmols, ni cap trucada”.

Montserrat ha destacat el paper de l’Ajuntament d’Alcanar durant aquesta crisi i ha recalcat que el consistori sempre ha estat en tot moment al costat de la gent.

A més, Alfons Montserrat ha criticat durament les declaracions que va fer Florentino Pérez, en un programa de televisió, assegurant que els ciutadans no van percebre els terratrèmols.

• Compareixença d'Alfons Montserrat a la Comissió del Castor- 2n torn de respostes

• Compareixença d'Alfons Montserrat a la Comissió del Castor- 1r torn de respostes

• Compareixença d'Alfons Montserrat davant la Comissió d'Investigació sobre el Projecte Castor