Ebre

Esquerra Republicana presenta una moció en defensa dels citricultors als ajuntaments

L’alcalde d’Alcanar, Joan Roig, diversos regidors d’Esquerra Republicana del Baix Ebre i el Montsià, acompanyats de la diputada al Parlament, Irene Fornós, i el president de la federació de l’Ebre del partit, Alfons Montserrat, han presentat una moció en defensa del sector citrícola aquest dilluns al matí, als Serveis Agraris d’Alcanar. Aquesta moció insta al govern espanyol a sol·licitar l’activació de la clàusula de salvaguarda. “L’acord de lliure comerç entre la Unió Europea i els països de l’Àfrica Meridional preveu que en el cas que la importació de cítrics repercuteixi negativament en la venda i la comercialització de les varietats europees es pugui activa una clàusula de salvaguarda, però l’estat espanyol no ho ha volgut fer”, ha declarat el president de la Federació d’Esquerra Republicana de l’Ebre, Alfons Montserrat.

“Demanem que el govern espanyol estableixi ajudes directes als pagesos que s’han quedat amb la seva fruita penjada als arbres sense poder-la collir”, ha remarcat l’alcalde d’Alcanar, Joan Roig.

Esquerra Republicana també reclama que es reforcin les mesures de control fitosanitàries de les importacions per augmentar la seguretat de les plantacions citrícoles i garantir la seguretat alimentària dels consumidors.

A més, el partit republicà insta al govern espanyol a fer estudis d’avaluació sobre l’impacte econòmic i mediambiental d’aquest acord de lliure comerç. Aquests estudis ja es van demanar l’any 2016 quan el Senat, a instancies d’Esquerra Republicana, va aprovar una moció en defensa dels citricultors on s’establien diverses mesures.

Els regidors d’Esquerra Republicana dels municipis del Baix Ebre i del Montsià afectats per la problemàtica dels cítrics presentaran aquesta moció en el proper ple dels respectius ajuntaments i als Consells Comarcals.