Ebre

Esquerra i el Jovent Republicà commemoraran el 88è aniversari de la proclamació de la República catalana a La Torre de l’Espanyol

La Federació de l’Ebre d’Esquerra Republicana de Catalunya, demà divendres 12 d’abril, organitzarà diferents activitats per commemorar el 88è aniversari de la proclamació de la República catalana. Els actes es faran a La Torre de l’Espanyol i començaran a les 19.45 h amb la presentació del llibre ‘Obertura Republicana’ de Joan Manuel Tresserras i Enric Marín a l’Ajuntament del municipi. Aquesta presentació serà a càrrec de l’exconseller de Cultura i coautor del llibre, Joan Manuel Tresserras; la candidata al Congrés, Norma Pujol; i l’alcalde de la Torre, Joan Juncà.

En acabar, a les 21.15 h, es farà el sopar homenatge a la Fraternitat Republicana, en el transcurs del qual es lliuraran els guardons a la Fraternitat Republicana a una persona o entitat de cadascuna de les quatre comarques de les Terres de l’Ebre, escollides per les federacions comarcals del partit. Aquests guardons tenen com a objectiu homenatjar persones o entitats que han portat una trajectòria basada en la defensa dels valors republicans i la defensa de Catalunya.

Les Joventuts d’Esquerra Republicana de les Terres de l’Ebre lliuraran la Menció Joan Ferré a Òmnium Cultural de les Terres de l’Ebre.

El president de la Federació de l’Ebre d’Esquerra, Alfons Montserrat, ha declarat: “Els guardons a la Fraternitat Republicana serveixen per fer un reconeixement públic i un agraïment a aquelles persones i entitats del territori pel seu compromís amb els valors republicans i el país. Enguany, aquest homenatge és farà, especialment, a persones del món municipal”.

Montserrat considera que els valors republicans, avui en dia, són més important que mai, ja que “ens trobem en temps de repressió i injustícia. No només tenim els nostres representants públics tancats a la presó, sinó que també tenim alcaldes i regidors, sobretot a les Terres de l’Ebre, que també pateixen la repressió”. “Els valors de llibertat, igualtat i fraternitat prenen més força i sentit que mai”, ha sentenciat el president republicà a l’Ebre.