Ebre

Esquerra Republicana i Movem signen un acord de govern al Consell del Baix Ebre

Esquerra Republicana de Catalunya-AM i Movem Terres de l’Ebre-EC-G han signat un acord del govern al Consell Comarcal del Baix Ebre per al mandat 2019-2023 amb l’objectiu de garantir la governabilitat a l’ens comarcal, millorar la qualitat de vida de la ciutadania, dinamitzar econòmicament la comarca, evitar el despoblament, fer del Baix Ebre un referent en termes de sostenibilitat i ecologia i treballar per l’equilibri territorial de forma mancomunada amb la resta de comarques ebrenques. El republicà Xavier Faura serà el president de l’ens comarcal.

El pacte entre Esquerra i Movem garantirà un canvi substancial en la manera de fer política al Consell del Baix Ebre. Treballarem per tots els pobles i ciutats de la comarca amb independència de qui governe a cada municipi”, ha manifestat Faura. La junta de govern comarcal estarà integrada per set membres: el president i els sis vicepresidents, cinc dels quals seran d’ERC, mentre que la vicepresidència segona l’ocuparà Movem.

L’acord de govern ha estat signat pel president d’Esquerra a l’Ebre, Alfons Montserrat i el portaveu de Movem, Jordi Jordan. Pel que fa a l’organigrama del Consell Comarcal del Baix Ebre, ERC estarà al capdavant de les següents àrees: Hisenda i Governació; Afers Interns i Recursos Humans; Promoció Econòmica; Polítiques d’Ocupació i Qualitat de Vida; Esports; Gestió Ambiental i Sector Primari; Obres i Serveis; Assistència als Municipis; Ebre Terra; Habitatge i Viver d’Empreses; Comerç i Consum; Serveis Socials i Infància i Adolescència. Per la seua banda, Movem encapçalarà les àrees d’Ensenyament i Joventut i Turisme i Cultura.

Finalment,  la junta de presidència quedarà integrada per set membres: el president comarcal i sis consellers, que no seran vicepresidents, cinc d’ERC i un de Movem.