Ebre

Esquerra Republicana incorpora a la llista del Parlament la independent Irene Fornós

Alfons Montserrat, president de la Federació de l’Ebre d’Esquerra, i Maria Jesús Viña, presidenta de la Secció Local del partit a Tortosa, han presentat aquest matí Irene Fornós com a candidata independent de les Terres de l’Ebre a les llistes del Parlament de Catalunya. Lluís Salvadó, pel Montsià, i Irene Fornós, pel Baix Ebre, estaran inclosos en els cinc primers llocs de la llista de la demarcació de Tarragona.

Montserrat ha destacat que ‘Esquerra Republicana hem obert la llista a independents que no són militants amb l’objectiu de sumar el màxim de gent, fet que no és nou i que ja vam fer amb el senador Miquel Aubà’. A més, ha destacat com a novetat que ‘aquesta serà una candidatura cremallera, amb plena igualtat entre homes i dones’, que aniran en ordre correlatiu home-dona-home-dona.

El president republicà ha explicat que, després d’haver escollit la setmana passada els candidats d’Esquerra Republicana, el partit va oferir a Irene Fornós incorporar-se a la candidatura com a independent des de la plataforma Catalunya Sí.

Maria Jesús Viñaha destacat que des d’Esquerra Tortosa fa temps que es tenien vincles de col·laboració amb Fornós, arran de la seva implicació amb l’Assemblea i la resta del teixit social i associatiu de la ciutat. ‘Que la diputada que pugui acompanyar Salvadó al Parlament sigui una tortosina de Bítem ens fa sentir molts satisfets i ens permet poder obrir-nos a persones independents amb les quals compartir projectes i captar amb més amplitud les inquietuds de la gent’, ha dit Viña.

Irene Fornós, després d’agrair a Esquerra la confiança i invitació a sumar-se a la llista electoral, ha afirmat que ’estem vivint un moment complicat i difícil, amb gent a la presó, l’aplicació de l’article 155 i unes institucions intervingudes; per tant, quan se’ns demana si ens volem sumar a una candidatura per la República hem de ser conscients que no només el país està tocat, sinó que els partits també necessiten el nostre suport i, per tant, hem de decidir des del compromís i la responsabilitat fer un pas endavant’.

Irene Fornós és de Bítem i ha mantingut una gran implicació en els moviments socials i de defensa del territori. En l’aspecte més polític, ha estat coordinadora de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) a les Terres de l’Ebre i ha participat en l’impuls de Tortosa per la independència; actualment és coordinadora de Casa Nostra Casa vostra a les Terres de l’Ebre. Ha estudiat Dret a la Universitat de Barcelona i treballa al departament comercial de Montepio Conductors de Tortosa.