Ebre

Totes les opinions

Irene Fornós, diputada al Parlament de Catalunya

El Castor i l’1% de Florentino

El passat juliol compareixia el senyor Florentino Pérez a la comissió d’investigació del Castor del Parlament de Catalunya. La seva freda i curta intervenció evitant  responsabilitats i negant  qualsevol indici de “mea culpa” em van ofendre, sobretot en recordar totes les persones que van patir directament els terratrèmols.  Per això considero oportú compartir textualment el que va dir: “Un poco sorprendido porque me hayan citado aquí para hablar de este tema.

Norma Pujol

L’Ebre, al front de Madrid

Dimarts 21 de maig del 2019. Un dia que recordaré tota la vida i que, encara avui, crec que no he paït. Aquell dimarts es constituïen les Corts espanyoles i, en conseqüència, em tocava prendre possessió com a diputada d’Esquerra Republicana de Catalunya al Congrés. Diríem que, només per això, ja és un dia que hauria de recordar tota la vida, però, segurament, el que mai oblidaré és l’oportunitat de poder-ho haver compartit amb lo company Oriol Junqueras.

Oriol Junqueras i Raül Romeva

A la Plataforma en Defensa de l'Ebre

Amics i amigues de la Plataforma en Defensa de l’Ebre, A Lledoners rebem moltes visites, rebem moltes cartes i molta informació del que passa al nostre país. Ara, també tenim la sort de poder veure TV3 i seguir les notícies cada dia puntualment. En les darreres cartes, i algunes de les visites que hem rebut, ens heu anat recordant que la Plataforma en Defensa de l’Ebre compliu 18 anys i que ho esteu celebrant amb tot un seguit d’actes que ens recorden la lluita i la reivindicació d’uns anys passats que encara no ha acabat, perquè la de la PDE és i sempre serà la lluita permanent.

Irene Fornós, diputada al Parlament de Catalunya

Ser-ne una més

El dia 23 de març durarà molts anys dins meu, segurament durarà per sempre. Us vam fer costat i us volem seguir fent costat. Ja ho era, però aquell dia vaig ser encara més a prop de vosaltres. Pujava a l'AVE per tornar de Madrid a Barcelona. Allí hi deixava unes persones, companys, que sabia que potser no tornaria a veure durant molt de temps. Va ser un viatge estrany, on tots els companys del grup parlamentari i del partit que anàvem pels diferents vagons d'aquell tren, cansats perquè gairebé no havíem dormit, amb gana perquè no havíem menjat, ens miràvem de donar suport i ànim uns als altres i ho fèiem d'una manera dissimulada, mirant d'intentar amagar la sensació amarga que tots manteníem guardada, i és que la decisió del jutge d'empresonar als nostres companys encara no s'havia pres.

Portaveu de Més Ulldecona

Oliveres mil·lenàries: moda o necessitat?

En els darrers anys, s’ha posat de moda tenir una olivera centenària, quan no mil·lenària, al jardí de casa. En els primers temps d’aquesta moda –i d’aquest negoci– ningú no en va fer gaire cas, però ara mateix som en un punt en què cal controlar i revertir la situació. Controlar la situació significa treballar en un protocol de bones pràctiques –per definir-ho d’alguna manera, així d’entrada– i emprendre la redacció i aprovació de la legislació corresponent per protegir la serra del Montsià; revertir-la.

Lluís Salvadó, candidat al Parlament de Catalunya per Esquerra Republicana – Catalunya Sí

La Mancomunitat de les Terres de l'Ebre, avancem!

Som tots molt conscients que aquestes són unes eleccions en què els debats i l’atenció informativa estan molt focalitzats als grans temes d’interès nacional derivats del resultat del referèndum, de l’aplicació del 155 i de l’empresonament i l’exili dels membres del Govern de Catalunya. Tot i això, la que ve, pot ser una legislatura llarga, una legislatura en què, més enllà del procés nacional, caldrà governar el país i, en el nostre cas, caldrà arremangar-nos –i molt– per fer polítiques a l’Ebre.

Roger Heredia, president de l'Associació del Banc d’ADN i familiars de desapareguts de la Guerra Civil

La desmemòria del “bloc del 155”

La setmana que fa justament un mes de l’aplicació de l’il·legal i il·legítim article 155, contrari tant a la Constitució Espanyola com a l’Estatut d’Autonomia de Catalunya, diversos mitjans de comunicació informaven que la Moncloa, no només ha intervingut les nostres institucions sinó que també tenia la intenció de paralitzar el pla d’obertura de fosses i el projecte d’identificació genètica de desapareguts de la Guerra Civil de la Generalitat.

Irene Fornós, candidata al Parlament de Catalunya

Fem república, fem Terres de l’Ebre

Irene Fornós

Vivim un moment excepcional, com ens ha demostrat la realitat d'un Govern espanyol encara encastat en les maneres de fer d'un Estat autoritari. El passat 1 d’octubre, molts ens vam adonar que la democràcia en què ens pensàvem que vivíem era un miratge. Ens havíem cregut una suposada transició democràtica, però hem vist que al seu darrere amagava encara unes estructures pròpies d'una altra època.

Miquel Aubà, senador d'Esquerra Republicana de Catalunya

El Castor, un fracàs sense responsables?

Fa pocs dies es feia públic l’informe del Massachusetts Institute of Technology (MIT) on s’explicava que hi havia una relació clara entre l’activitat del magatzem de gas submarí Castor i el miler de terratrèmols que es van produir davant la costa d’Alcanar i Vinaròs. Aquesta relació, que havia estat denunciada amb anterioritat per la Plataforma en Defensa de les Terres del Sénia, i apuntada en informes d’organismes com el Instituto Geológico y Minero de España, i el Instituto Geográfico Nacional, havia estat negada sistemàticament durant anys pels responsables polítics i els de l’empresa concessionària del Castor.