Ebre

Totes les opinions

Norma Pujol, diputada al Congrés i Miquel Aubà, senador

A la República catalana hi hem de ser totes i tots

Acabem aquest maleït 2020 pendents de com podrem celebrar amb la família les festes de Nadal. Passada la segona onada de la Covid-19, milers de llars han patit la pèrdua d’un ésser estimat, fan mans i mànigues per tirar endavant pendents dels ERTOs o ajusten una vegada i una altra els comptes per garantir que el mes vinent podran tornar a aixecar la persiana. L’objectiu que ens hauríem de plantejar tothom avui és poder celebrar amb els nostres tots els nadals que han de venir.

Irene Fornós, diputada i portaveu d’Esquerra Republicana a la Comissió d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació del Parlament

Les Terres de l’Ebre un autèntic rebost de proximitat

Fa pocs dies el Departament d'Agricultura Ramaderia Pesca i Alimentació donava a conèixer les dades d'un estudi sobre els canvis d'hàbits alimentaris i de consum que la societat catalana hem fet arran de la situació de la COVID 19. Un estudi realitzat per la UPC i el CREDA (Centre de Recerca en Economia i Desenvolupament Agroalimentari) que mostra com la crisi sanitària ha fet que els consumidors catalans haguem augmentat un 20% la nostra preferència pels productes de proximitat.

Irene Fornós, diputada del Parlament de Catalunya i Adam Tomás, alcalde d'Amposta

L’Habitatge, peça clau de l’estat del benestar

Garantir l’accés a l’habitatge és garantir un espai de seguretat i dignitat per a moltes famílies. Una de les causes que pot incrementar la pobresa i el risc d’exclusió social, fins i tot per a persones que tenen un treball, és un preu de l’habitatge molt alt. També un dels impediments per a l’emancipació de les persones joves és la dificultat d’accedir a un habitatge, fet que endarrereix l’edat per tenir fills i fer un projecte vital propi.

Irene Fornós, diputada d'Esquerra Republicana de Catalunya

Consens i unanimitat per protegir el Delta de l’Ebre

Fa poques setmanes Esquerra Republicana presentàvem al Ple del Parlament una interpel·lació sobre la importància del Delta de l’Ebre per al sector primari. Una iniciativa que també feia referència a la situació de vulnerabilitat que pateix aquest espai natural i agrari a causa de la regressió del front litoral, la subsidència de la plana deltaica, la manca de sediments i els efectes del canvi climàtic.

Lluís Salvadó, diputat del Parlament de Catalunya

Una oportunitat històrica per al Delta de l’Ebre

Algun mitjà titulava, arran d’una roda de premsa dels diputats d’Esquerra Republicana de l’Ebre, que la Covid podia esdevenir una oportunitat per al Delta. Dit així no sona massa bé, però així és. Ens expliquem una mica. El passat 26 de maig la Comissió Europea va acordar impulsar un Pla de recuperació amb l’objectiu d’ajudar a reparar els danys econòmics i socials causats per la pandèmia del coronavirus, a més de preservar i crear llocs de treball.

Norma Pujol, Adam Tomàs, Enric Adell i Neus Sanromà

Una victòria del municipalisme republicà

Després de dir-nos reiteradament que era impossible, el govern espanyol ha hagut de cedir i permetre que els nostres pobles i ciutats facin servir els seus recursos per atendre l’emergència social, econòmica i sanitària   Els ajuntaments podran fer servir els recursos de què disposen per atendre les necessitats urgents dels seus veïns i veïnes. Milions i milions d’euros fins ara bloquejats als bancs per les injustes i inhumanes regles de l’austeritat fiscal serviran per afrontar l’impacte de la pandèmia més important del darrer segle.

Lluís Salvadó, diputat del Parlament de Catalunya

És una bona setmana per tornar-hi

Lluís Salvadó

Esta setmana, fa tres anys d’un dels episodis més complexos de la nostra història. Un episodi que ens ha marcat a moltes persones a títol individual, però que sobretot ens ha marcat de forma col·lectiva com a poble, com a territori, com a país. Començàvem la setmana amb la confirmació de la inhabilitació del President Torra pel Tribunal Suprem. Tot i no ser cap sorpresa, no n’esperàvem res millor de la justícia espanyola.

Enric Adell, alcalde de Paüls i president del Grup d'Esquerra a la Diputació de Tarragona

Els ajuntaments no hem depagar el dèficit de l’Estat

El municipalisme hem de ser un dels pals de paller de la recuperació econòmica post Covid-19 al nostre país. Fins ara, davant la pandèmia hem estat les institucions més properes als ciutadans, a l’hora de donar respostes i atencions bàsiques, sobretot des de l’àmbit social. Per poder seguir fent aquesta funció, a més de la d’ajudar en la reactivació i recuperació econòmica dels pobles els consistoris hem de poder disposar lliurement dels nostres romanents i superàvitsper destinar-los en les polítiquesque creguem més necessàries.

Irene Fornós, diputada d'Esquerra Republicana de Catalunya

Una llei per protegir el llegat de les oliveres monumentals

El paisatge que ens envolta té la petjada dels nostres avantpassats,  i a les Terres de l’Ebre, sobretot a la comarca del Montsià; aquesta empremta es manifesta amb la presència d’oliveres centenàries i mil·lenàries. Un llegat que forma part d’un cultiu tradicional que ha persistit al llarg del temps, i que conforma un mar d’oliveres; l’espai més gran d’olivera farga de tot el món, que s’allarga, amb més de 4.