Ebre

Totes les opinions

Miquel Aubà, senador d'Esquerra Republicana de Catalunya

El Castor, un fracàs sense responsables?

Fa pocs dies es feia públic l’informe del Massachusetts Institute of Technology (MIT) on s’explicava que hi havia una relació clara entre l’activitat del magatzem de gas submarí Castor i el miler de terratrèmols que es van produir davant la costa d’Alcanar i Vinaròs. Aquesta relació, que havia estat denunciada amb anterioritat per la Plataforma en Defensa de les Terres del Sénia, i apuntada en informes d’organismes com el Instituto Geológico y Minero de España, i el Instituto Geográfico Nacional, havia estat negada sistemàticament durant anys pels responsables polítics i els de l’empresa concessionària del Castor.

Alfons Montserrat, alcalde d’Alcanar i president de la Federació de l’Ebre d’Esquerra

Florentino no tremola

El 2 d’agost de 2007, quan el govern del PSOE va publicar al BOE el projecte de construcció d’un magatzem de gas davant les costes d’Alcanar i Vinaròs, ningú era conscient del ruïnós que seria aquell negoci. Bé, potser l’únic que va saber veure’n l’oportunitat va ser Florentino Pérez, acostumat des de la llotja del Bernabéu a tancar projectes a cop de BOE gràcies als governs amics.

Miquel Aubà, senador d'Esquerra Republicana de Catalunya

La maledicció dels Pressupostos de l'Estat

Miquel Aubà

En veure als Pressupostos Generals de l’Estat la inversió de prop de 21 milions d’euros prevista pel Govern del PP a les Terres de l’Ebre per a aquest 2017, el primer que vaig pensar és que l’escarni que ens apliquen des de fa anys s’ha acabat convertint en una autèntica maledicció. Estem condemnats que des dels governs de Madrid se’ns anunciïn unes inversions ínfimes respecte a les necessitats que tenen les Terres de l’Ebre i que, a més, després, gran part del que s’anuncia no s’inverteix.

Alfons Montserrat, president de la Federació de l'Ebre d'Esquerra

Uns pressupostos de vergonya

La previsió d’inversió prevista aquest 2017 pel Govern del PP a les Terres de l’Ebre, segons el projecte de Pressupostos Generals de l’Estat, és de gairebé 21 milions d’euros, lluny dels 64 milions de l’any 2016.  El 86 % de la inversió per a l’any 2016 es va destinar a la descontaminació de l’embassament de Flix, i ara, per al 2017, és del 75 %. Aquestes obres han estat finançades en un 80 % amb fons europeus, per la qual cosa van haver de complir un calendari d’execució per no perdre l’ajuda.

Jordi Salvador, diputat d’Esquerra Republicana de Catalunya al Congrés de Diputats

Recuperem drets socials

Tenim més pobresa, més exclusió social i estem perdent protecció social. Davant d'aquesta realitat, la setmana passada, el Congrés dels Diputats ha acceptat la tramitació d’un projecte de Llei on es recull la Iniciativa Legislativa Popular promoguda pels sindicats CCOO i UGT i que està avalada per unes 700.000 signatures. És d’agrair l’esforç de tantes persones implicades en aquest procés: afiliats, militants, treballadors i treballadores que han fet possible aquest primer pas.

Alfons Montserrat, president de la Federació de l'Ebre d'Esquerra

Rescatem els Florentinos amics

Fa pocs dies, el Congrés de Diputats aprovava per unanimitat una moció impulsada per ERC amb la qual s'instava el Govern a no ampliar les concessions de les autopistes AP-2 i AP-7 a Catalunya, a no augmentar les tarifes fins al final de les concessions i a no autoritzar cap nova construcció de via de peatge aquí. Acte seguit, però, el ministre de Foment espanyol anunciava que l’Estat es farà càrrec del deute de les autopistes de peatge de Madrid que han fet fallida: la 2, la 3, la 4 i la 5, construïdes per un consorci amb participació d’Abertis, ACS, Sacyr i Bankia; l’M-12; l’AP-41, entre Madrid i Toledo, i l’AP-36.

Norma Pujol, Coordinadora Territorial de Joventut a les Terres de l’Ebre

Plena cobertura de serveis de joventut a les Terres de l’Ebre

Dilluns d’aquesta setmana obria les portes la nova Oficina Jove de la Ribera d’Ebre. Així doncs, el jovent de la Ribera d’Ebre ja té una Oficina Jove de referència a la seua comarca. Un equipament obert, expressament per a joves, on poden adreçar-s’hi per demanar informació, per què les professionals de joventut que allí hi treballen els orientin i acompanyin per completar amb èxit els seu procés d’emancipació i, d’aquesta manera, afavorir la igualtat d’oportunitats i la proximitat en els serveis.

Florentino no és de Gandesa

La història de les variants de la carretera N-420 de Gandesa, Corbera d’Ebre i Riudecols és l’exemple més clar del menyspreu que han tingut els governs de l’Estat del PSOE i del PP cap al nostre territori en tot el que fa referència a les infraestructures. La licitació de l’estudi informatiu previ del traçat d’aquestes variants es va publicar al BOE de 25 de març de 2000, la mateixa edició del BOE en què es publicava l’estudi de l’autopista AP-41 Madrid-Toledo que construiria l’ACS de Florentino Pérez.

Francesc Barbero, portaveu d’ERC a la Ribera d’Ebre

Impost nuclear, hora d'actuar

Aquests darrers dies hem tingut diferents notícies sobre l’impost nuclear català. D’una banda, les primeres reunions per engegar el reglament que ha de servir per articular el fons territorial de l’impost. De l’altra, la petició del PSC que el 10% que ha de destinar-se a aquest fons sigui un 50%. Sobre l’impost, destacar que, des que es va crear a finals de 2014 –fruit de l’acord dels pressupostos, i a proposta d’ERC–, ha patit l’habitual rosari d’al·legacions primer i d’impugnacions després de l’Estat espanyol.