Eixample

Totes les opinions

Eduard Cuscó, Conseller Portaveu de districte.

Tramvia fins a Verdaguer: inversió pública i retorn públic

Dissabte 12 de desembre s’anunciava un acord entre ERC, -amb el Regidor Jordi Coronas al capdavant- el govern municipal i l’ATM per tal d’iniciar les obres de la primera fase de connexió tramviària la tardor de l’any que ve. Davant l’embolic polític, tècnic i mediàtic, molts es pregunten, què suposa això exactament per Barcelona i per l’Eixample?   Com és obvi, el sí d’ERC suposa en primer lloc una millora de la mobilitat, és a dir, la possibilitat d’anar en 7 minuts de Glòries a Verdaguer i per tant millorar sensiblement la connectivitat general dels barris del Fort Pienc, Sagrada Família, i també l’accessibilitat d’aquests amb el Poblenou i Sant Martí i altres municipis metropolitans amb una infraestructura de gran capacitat.

Eva Baró, Tània Rafí

LES DONES VOLEM VIURE LLIURES DE VIOLÈNCIES

Avui, dia 25 de novembre, se celebra el “Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones”. Segons dades del Departament d’Interior, des de gener fins al novembre de 2020, onze dones han estat assassinades a Catalunya per violència masclista: vuit d’aquests assassinats els ha comès la parella o l’ex-parella i tres han estat comesos per un familiar proper. Un d’ells, la filla de 3 anys d’una de les dones assassinada, ha estat considerat un homicidi vinculat.

Eduard Cuscó, Conseller Portaveu de districte.

Comerç de proximitat i digitalització

Eduard Cuscó

Una oportunitat per als eixos comercials del districte de l'Eixample. Des d’Esquerra Republicana sempre hem defensat un model de comerç de proximitat que vertebri i cohesioni socialment els nostres barris, els faci més dinàmics i vius i generi un alt percentatge de l’ocupació de la ciutat. És per això que hem apostat per unes polítiques que garanteixin una àmplia oferta de petit comerç per a què que resisteixi al model de grans superfícies comercials i a les plataformes de venda digital.

Daniel Viadé

Nous reptes com a conseller de districte!

Daniel Viadé

Benvolgudes companyes i companys,   Sóc en Daniel Viadé, vaig néixer a Barcelona fa 45 anys i visc al barri de la Sagrada Família.   Sóc una persona que m’apassiona aprendre i tinc interès per coses molt diverses, el que m’ha dut a tenir una formació multidisciplinar, sóc llicenciat en Biologia, i he cursat màsters en Paisatgisme, Cooperació Internacional, Gestió de Projectes i Polítiques Públiques i Socials.

Tània Rafí, Consellera de Districte de l'Eixample.

TORNEM A TENIR L’AUTOBÚS 41 AL DISTRICTE! (ara línia 141)

Parada Calàbria-Manso

El bus 41, que anava des de Plaça Francesc Macià fins a Plaça Catalunya, era un autobús molt utilitzat, sobretot per la gent gran, ja que tenia parada al CAP Manso, al CAP Comte Borrell i a l’Hospital Sagrat Cor. Arran de la implementació de la xarxa ortogonal, es va suprimir aquesta línea, que va ser substituïda pel V9 i que va deixar de parar en aquests punts estratègics.   Amb motiu d’aquesta decisió, un grup de veïns i veïnes de l’Esquerra de l’Eixample va crear la plataforma “Salvem el 41” per exigir el restabliment de la línea, argumentant que s’havia perdut connectivitat i que s’havia de fer transbordament per realitzar trajectes que abans eren directes, cosa que dificultava la mobilitat de la gent gran.